افتتاح کارخانه تولید انواع هیدرو کربن سبک و سنگین در آبادان

به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان کارخانه تولیدی انواع هیدروکربن سبک و سنگین به منظور توسعه صنعتی و ورود سرمایه‌گذار خارجی در سایت شهرک صنعتی شماره یک آبادان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، کارخانه تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین (شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین) از مجموع پروژه‌های معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در طرح جهش تولید در سرزمین فتح تحت عنوان «از آزادسازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان» با حضور فرماندار ویژه آبادان، مدیرعامل این سازمان و دیگر مسئولان محلی در شهرک صنعتی شماره یک آبادان افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسید.

 

در این آئین «سید علی موسوی» از افزایش صادرات 70 میلیون دلاری در منطقه آزاد اروند با راه‌اندازی این کارخانه خبرداد و اظهار کرد: این پروژه به مناسبت شکست حصر آبادان و در ادامه نهضت جهش تولید در سرزمین فتح امروز با سرمایه‌گذاری شرکت ترکیه‌ای به بهره‌برداری رسید و 70 میلیون دلار به صادرات کالاهای تولیدی منطقه افزوده خواهد شد.

 

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند به میزان تولید این کارخانه نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید سالیانه این واحد 240 هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین و دو نوع حلال به نام وایت اسپریت باشد که در صنعت رنگ، رزین و پاک‌کننده‌ها استفاده می‌شود.

 

وی مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت را نفت سفید و میعانات خواند و اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با چندین هدف، جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه‌گذار خارجی و استفاده از تجربه، تخصص و تکنولوژی کشور ترکیه اقدام به این کار کرده است.

 

موسوی از احداث این واحد تولیدی در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع خبر داد و یاد آور شد: شرکت بین‌المللی پترو آذر کاسپین با راه‌اندازی این کارخانه برای 60 نفر به‌طور مستقیم و 200 نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

 

کد خبر 977277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha