برگزاری دومین یادواره شهید والامقام محمدعلی جهان‌آرا

به منظور سالروز شهادت شهید محمدعلی جهان‌آرا، دومین یادواره این شهید والامقام در صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، دومین آئین یادواره سرلشکر «شهید محمدعلی جهان‌آرا» شب گذشته در محل صحن شهدای گمنام مسجد جامع خرمشهر با حضور امام جمعه، مسئولان شهری و مردم ولایتمدار و مقاوم خرمشهر برگزار و یاد و خاطره این اسطوره دفاع مقدس خرمشهری گرامی داشته شد.

 

سردار سرافراز اسلام شهید «محمدعلی جهان ‌آرا» در سال‌های نخست جنگ ایران و عراق به عنوان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر بود و در عملیات‌هایی همچون نبرد خرمشهر و حصر آبادان، نقشی کلیدی ایفا کرد.

 

این شهید والا مقام در (۷ مهر ۱۳۶۰) در پی اصابت موشک ضد هوایی هرکولس سی ۱۳۰ نیروی هوایی ارتش، توسط پدافند خودی و سقوط هواپیما در منطقه کهریزک جنوب تهران، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

به دلیل خدمات شایسته وی در دفاع و شکست حصر آبادان، بعد از سال ۱۳۶۰ به او درجه سرلشکری اعطا شد.

 

«حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور» در این آئین اظهار کرد: شهید جهان‌آرا در وصیت‌نامه خود نوشته است که خدایا شکر که من به شهادت می‌رسم.

 

امام جمعه خرمشهر افزود: خبر داشتن از شهادت خود نشانه ایمان است که مهم‌ترین بخش دیگر شهید جهان‌آرا در آن زمان که همه ما شنیده‌ایم این بود که اگر شهر سقوط کرد مراقب باشید ایمانتان سقوط نکند.

 

وی تصریح کرد: امروز دشمن اصل ایمان ما را هدف قرار داده که با فشار و تحریم قصد دارد ملت را از اصل نظام، ولایت فقیه و ایمان به خدا و اسلام ناامید کند.

 

کد خبر 977292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha