الگوی خوداتکایی در دفاع مقدس راه حل  مشکلات امروز کشور است

امیر رحیم زاده با بیان اینکه چهل سالگی نشانه درس آموزی نیروهای مسلح در دفاع مقدس است، گفت: الگوی خوداتکایی در دفاع مقدس راهگشای مشکلات امروز کشور است.

امیر سرتیپ قاسم رحیم زاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد چهل سالگی دفاع مقدس گفت: چهل سالگی نشان دهنده درس آموزی نیروهای مسلح در جبهه های نبرد است که می تواند برای نسل جوان امروز الگوی شایسته ای باشد.

 

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) کشور افزود: این نمایشگاه نشان می دهد که در طول چهل سال تمام درس ها و برکاتی که از صحنه حماسه، فداکاری ها، شهادت طلبی ها و ایثارها که به چشم دیده شدند و جهان را مبهوت کرد و در نهایت موجب شد رژیم بعث عراق با حمایت همه جانبه از تمام کشورهای دنیا نتواند به خواسته خود برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در این جنگ موفق شد و حتی یک وجب از خاک خود را واگذار نکرد. این نمایشگاه تمام برکات دفاع مقدس را نشان می دهد و امروز این برکات از طریق این نمایشگاه منتشر می شود.

 

وی با اشاره به پیشرفت های امروز کشور در عرصه های مختلف یادآور شد: تمام پیشرفت های امروز در کشور از برکات خون شهدا و نبرد چهل سال گذشته است که امیدوارم ما نیز بتوانیم پاسدار خون شهدا و رهروی راه شهیدان عزیزمان باشیم.

 

امیر رحیم زاده در مورد مهمترین ویژگی کاربردی دفاع مقدس در جامعه امروز خاطرنشان کرد: دفاع مقدس درس های بی شماری دارد که می تواند در جامعه امروز به کار رود. باید بنشینیم و بر روی تک تک دستاوردهای دفاع مقدس تفکر کنیم. امروز آنچه که در دفاع مقدس می تواند در جامعه امروز استفاده کاربردی داشته باشد، خودباوری و خوداتکایی است. جمله ما می توانیم مهمترین نتیجه دفاع مقدس است یعنی همان گونه که ما در دفاع مقدس با تمام محدودیت ها ما توانستیم جنگ را اداره و به پیروزی برسانیم امروز نیز با توجه به مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد و طرح ها و برنامه های دشمنان در تحریم و تهدیدات آنها برای نظام اسلامی همچنان می توانیم با خوداتکایی و خودباوری و توکل به خدا و تمسک به اهل بیت (ع) با پیاده سازی فضای معنوی در کشور اراده کنیم و تمام مشکلات را حل کنیم.

 

وی گفت: هر جا اراده کردیم با توکل بر خدا توانستیم بر مشکلات فائق بیاییم. در سایر عرصه ها نیز مسئولان باید بدانند با خوداتکایی که در دفاع مقدس تجربه کردیم، می توانیم بر مشکلات امروز کشور فائق بیاییم.

 

وی در مورد نقش پدافند هوایی در تامین امنیت امروز کشور تصریح کرد: پدافند هوایی در کنار سایر رزمندگان اسلام و سپاه مسئولیت خود را به شایستگی انجام می دهد و امروز به لطف و مرحمت خداوند و تلاش همکاران ما در جای جای این کشور تمام دلیرمردان پدافند هوایی با چشمانی باز در حال رصد و پایش آسمان کشور هستند و تمام فعالیت های دشمن در فضای اطراف کشور را رصد می کنند و آمادگی کامل برای اجرای ماموریت در دفاع از کشور را داریم.

کد خبر 977344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha