صهیونیست ها به بهانه اعیاد یهودی مسجد«ابراهیمی» را بستند

نظامیان رژیم صهیونیستی به بهانه اعیاد یهودی، مسجد ابراهیمی را به روی نمازگزاران بستند و به مسجدالاقصی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الیوم السابع»، ده ها شهرک نشین رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (7 مهر ماه) از سمت «باب المغاربه» به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

این حمله با تدابیر امنیتی صهیونیست ها، صورت گرفت.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعت های اولیه صبح در ورودی های مسجدالاقصی مستقر بودند. نظامیان رژیم صهیونیستی از ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

 

نظامیان صهیونیستی مدعی شدند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شهروندان فلسطینی حق خروج از منزل تا مسافت ۵۰۰ متر بیشتر را ندارند.

 

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین مسجد ابراهیمی را از روز یکشنبه (۶ مهر ماه) در شهر الخلیل به بهانه «عید غفران» به روی نمازگزاران بستند و در ورودی شهرک قدیمی موانع گذاشتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد ابراهیمی مستقر بودند و به شهروندان این منطقه برای ورود به این مسجد سخت گرفتند.

شیخ «حفظی بو سنینه» مدیر مسجدالاقصی اعلام کرد: مقامات رژیم صهیونیستی صحن و حیاط های این مسجد را از ساعت سه بعد از ظهر روز یکشنبه (۶ شهریور ماه) به روی نمازگزاران بستند و این اقدام تا ساعت۱۰ شب دوشنبه (۷ شهریور ماه) ادامه داشت.

 

«احمد سعید التمیمی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: این اقدامات هتک حرمت به ادیان آسمانی است و باعث خدشه دار شدن احساسات مسلمانان می شود و با تمامی قوانین بین المللی منافات دارد.

کد خبر 977477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha