اعلام فراخوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» در بام ایران

حجت الاسلام کریمی از اعلام فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» خبر داد و گفت: بررسی مناسبات تاریخی پیوند مساجد، مدارس و بیوت صالحه یکی از موضوعات این فراخوان است.

حجت الاسلام «محمد کریمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: نهادهای معتبر مسجد، خانه و مدرسه در عصر انقلاب اسلامی خاستگاه نسل جوان، متدین و در تعلیم و تربیت اسلامی و رشد شخصیت آینده سازان نقش باشکوهی ایفا کرده اند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بررسی جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در معارف اسلامی، منظومه فکری امام راحل، رهبر انقلاب و مصلحان دینی معاصر، بررسی مناسبات تاریخی پیوند مساجد، مدارس و بیوت صالحه و نقش مساجد، مدارس و خانواده های مسلمان در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با پیشگامی و نوآوری نسل جوان از جمله محورها و موضوعات این فراخوان است.

 

وی ابراز کرد: نقش و جایگاه مسجد، مدرسه و خانه در فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت، نقش مسجد، مدرسه و خانه در ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و ترویج معارف نماز، بررسی نقش مسجد و مدرسه و خانه در ارتقای معرفت دینی نسل نو و رشد معنوی جامعه از دیگر محورها و موضوعات فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» است.

 

حجت الاسلام کریمی، آماده سازی مسجد، مدرسه و خانه با نگاه زیبایی شناسی در جذب کودکان و نوجوانان به نماز، ارتباط مسجد، مدرسه و خانه در پیشگیری و کاهش وقوع جرم در جامعه، الگوی تراز اسلامی کانون خانه، مدرسه و مسجد و دفاع مقدس، الگوی تجلی تربیت یافتگان مسجد، مدرسه و خانه تراز اسلامی را از دیگر محورها و موضوعات فراخوان علمی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» عنوان کرد.

 

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در ایجاد ارتباط مدارس و مساجد، نقش مساجد در ایجاد ارتباط مسجد با خانه و مدرسه، بررسی نقش والدین در ایجاد پیوند بین مدرسه و مسجد و سوق دادن فرزندان به فعالیت های دینی، نقش حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تولید نظام نامه های کارآمد برای تعامل مسجد، مدرسه و خانه و بررسی نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ نماز و تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانه از جمله نقش ها و همگرایی های نهادهای فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد است.

 

وی بابیان اینکه مهلت ثبت نام تا 10 آذر سال جاری ادامه دارد گفت: علاقه مندان می توانند از طریق سامانه www.namaz.ir اقدام به ثبت نام کنند.

 

کد خبر 977519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha