برگزاری سومین همایش «امام حسین برای دانشگاه های عراق» به مناسبت اربعین حسینی

دبیرخانه آستان مقدس امام حسین(ع) از برگزاری سومین همایش «امام حسین علیه السلام برای دانشگاه های عراق» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از dar-alquran، با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین (ع) سومین همایش «امام حسین علیه السلام برای دانشگاه های عراق» را با همکاری دانشکده علوم اسلامی در دانشگاه کربلا برگزار می کند.

 

شیخ «حسن المنصوری» مدیر دارالقرآن گفت: این همایش برای سومین سال متوالی برگزار می شود، اما در سال های گذشته این همایش با همکاری دانشگاه بصره برگزار می شد.

 

المنصوری افزود: همایش امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق برنامه ZOOM برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این همایش با شعار «حال ما با نور عاشورا می درخشد» در 15 و 16 ماه صفر در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود. در این همایش شخصیت های دینی و دانشگاهی شرکت می کنند.

 

المنصوری گفت: از نویسندگان پنج مقاله برگزیده تجلیل خواهد شد و به آنها جوایز نفیسی اعطا می شود. در پایان این همایش به همه شرکت کنندگان گواهینامه هایی داده می شود.

 

از سوی دیگر، دکتر«ضرغام الموسوی» رئیس دانشکده علوم اسلامی گفت: کمیته مشترک آماده سازی و علمی محورهایی را برای این همایش درنظر گرفته اند. «ابعاد انسانی و تبلیغی برای نهضت امام حسین(ع)»،«نقش تبلیغی برای یاران امام حسین(ع)»،« جهانی بودن نهضت حسینی»، «نهضت حسینی و چالش های معاصر» و «شعایر حسینی بین اصالت و تجدید و مواضع مراجع دینی» از جمله محورهای این همایش است.

کد خبر 977553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha