امیر کویت در بیمارستان آمریکایی درگذشت

« شیخ صباح احمد جابر الصباح» به دلیل بیماری در سن ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان های آمریکا فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، دیوان پادشاهی کویت امروز(سه شنبه هشتم مهر 1399) اعلام کرد: «شیخ صباح احمد جابر صباح» امیر کویت در سن 91 سالگی درگذشت.

 

دیوان پادشاهی کویت در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: با غم و اندوه فراوان به ملت کویت و امت عربی و اسلامی و ملت های جهان درگذشت شیخ صباح احمد جابر صباح را تسلیت می گوییم.

 

شیخ«علی جراح صباح» وزیر دیوان پادشاهی در یک فیلم ویدیویی درگذشت صباح احمد جابر صباح را به ملت کویت و امت اسلامی و عربی تسلیت گفت و از خداوند منان خواست تا وی را رحمت کند و در بهشت ساکن کند.

 

شبکه المیادین گزارش داد: تلویزیون کویت پیش از اعلام خبر درگذشت امیر کویت، برنامه های عادی خود را متوقف کرد و آیاتی از کلام الله مجید را پخش کرد. این اقدام نشانه فوت یک شخصیت عالی رتبه از کویت است.

 

پادشاه کویت در 23 جولای 2020 به دلیل بیماری برای درمان به آمریکا سفر کرد و در یکی از بیمارستان های این کشور بستری شد. وی قبل از سفرش به طور موقت بخشی از وظایف مربوط به اداره این کشور را به برادر 83 ساله اش «شیخ نواف احمد جابر صباح» ولیعهد کویت واگذار کرد.

 

شیخ صباح در 16 ژوئن سال 1929 میلادی به دنیا آمد. او چهارمین فرزند احمد جابر صباح بود که بین سال های 1921- 1950 در کویت حکومت کرد. شیخ صباح چهاردهمین امیر کویت و پنجمین امیر از زمان استقلال کویت از انگلیس در فوریه 1961 به شمار می آید. شیخ احمد صباح در سال 2006 پس از کناره گیری «سعد عبدالله سالم الصباح» به قدرت رسید.

کد خبر 977778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha