اقدامات منابع طبیعی مهران در  عرصه جنگل کاری  قابل تقدیر است

فرماندار شهرستان مهران گفت: عملکرد منابع طبیعی شهرستان مهران در حوزه جنگل کاری در عرصه‌های ملی و بیابانی این شهرستان قابل تقدیر است.

«اسد قاسمی» در حاشیه بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از عرصه های جنگل کاری شهرستان مهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مهران، اظهار کرد: جنگل کاری های انجام شده  از سوی اداره کل منابع طبیعی استان و شهرستان در مناطق بیابانی و استقرار  پوشش گیاهی، از  ورود ریزگردها جلوگیری کرده و زندگی مردم را به سمت کیفی شدن پیش برده است.

 

وی تصریح کرد: شهرستان مهران 257هزار هکتار وسعت دارد که  90درصد عرصه های آن ملی و طبیعی می باشد که از ظرفیت ایجاد اشتغال و طرح های  زیست محیطی بالایی برخوردار است.

 

قاسمی افزود: در سنوات گذشته تنها 4هزار هکتار از اراضی کشاورزی واگذار شده است و با تکمیل سامانه گرمسیری حدود 5 هزار 800هکتار از این عرصه های ملی به مردم این شهرستان واگذار خواهد شد.

 

فرماندار مهران گفت: در کل استان حدود 60هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد که از این میزان 32هزار هکتار در شهرستان مهران قرار دارد و این موضوع گام مهمی  در بحث شعار سال مقام معظم رهبری و اقتصاد  مقاومتی است.

 

فرماندار شهرستان مهران به 200کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اشاره کرد و افزود: 1500هکتار از کانون های بحرانی کشور عراق که مشکلاتی را در خصوص ورود گرد و غبار برای شهرستان ایجاد کرده بود با تلاش و همت منابع طبیعی استان و شهرستان نهال کاری شده است که این اقدام ارزشمندی در راستای مبارزه با بیابان زایی است.

 

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده بیابان  زایی در مرز عراق باعث شده از ورود بخش عظیمی از ریزگردها جلوگیری شود و اگر این اقدامات صورت نمی گرفت شاهد مهاجرت شهروندان  از این شهرستان  بودیم.

 

قاسمی به تولید سالیانه 4 میلیون اصله نهال در نهالستان مهران اشاره کرد و گفت: این نهالستان ظرفیت بسیار مناسبی برای احیا و پوشش جنگلی شهرستان و تامین نهال مورد نیاز شهرهای استان است.

 

فرماندار شهرستان مهران بیان کرد:طرح های آبخیزداری در سطح 5هزار هکتار از اراضی ملی با هدف کنترل سیل و روان آب شهرستان اجرا شده است که قابل تقدیر است چرا که این طرح ها باعث تقویت سفره های زیر زمینی مهران شده و انتظار می رود کارهای آبخیزداری در این شهرستان تداوم داشته باشد.

 

قاسمی به توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی  در دولت تدبیر و امید در بحث کشت گیاهان دارویی شهرستان صورت گرفته و این امر سبب شده زمینه اشتغال 183خانواده در شهرستان فراهم  شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش استاندار ودمجموعه مدیران استانی و نگاه خوب مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان و از همه مهمتر همراهی مردم این شهرستان  اقدامات قابل قبولی در بحث منابع طبیعی صورت گرفته است.

کد خبر 977806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha