طرح توسعه سواد بانوان و دختران روستایی و عشایری اجرایی شد

رییس اداره سوادآموزی شیروان گفت: طرح توسعه سواد بانوان و دختران روستایی و عشایری در شیروان اجرایی شد.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی و عشایری در شیروان اجرا شد که امسال ۲۰۰ نفر از زنان و دختران عشایری و روستایی این شهرستان در قالب اجرای این طرح ثبت نام کرده اند.

 

رییس اداره سوادآموزی شیروان بیان کرد: ۱۵۰ نفر از زنان و دختران ثبت نام شده از جامعه عشایری و ۵۰ نفر از روستاییان هستند که برای آموزش سواد نامنویسی کرده اند.

 

باقرزاده هدف از اجرای این طرح را کاهش آمار بی سوادی بین زنان و دختران روستایی و عشایری عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان باید ۴۰۰ ساعت آموزشی را بگذرانند که کلاس های آنان از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا اواخر دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

وی عنوان کرد: قشر عشایری و روستایی به دلایل گوناگون از آموزش محروم مانده‌اند که آموزش و ترغیب آنان برای باسواد شدن یکی از چالش‌های نظام آموزشی است و حال آنکه نقش زنان و دختران، که نیمی از جمعیت را شامل می‌شوند، در ارتقای فرهنگ جامعه بسیار مهم است.

 

رییس اداره سوادآموزی شیروان خاطر نشان کرد: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران عشایر، ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های دسترسی به منابع و امکانات به ویژه در حوزه آموزش برای زنان و دختران، تسهیل در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری با افزایش سطح انگیزشی از جمله اهداف کیفی در نظر گرفته شده در این زمینه است.

 

باقرزاده تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ نفر بی‌سواد دارد.

 

 

 

کد خبر 977814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha