بازگشت ۱۸۰۰ نخبه ایرانی به ایران در سه سال اخیر

به گفته ستاری در سه سال اخیر یک هزار و ۸۰۰ نخبه ایرانی از دیگر دانشگاه ها به ایران بازگشته و در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جمع خبرنگاران زنجان به همت شرکت های در داخل کشور برای تهیه ماسک، کیت و داورهای موثر در زمینه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از تجهیزات تولیدی در این زمینه در سطح بین الملل عرضه می شود.

 

سورنا ستاری با اشاره به تحریم هایی که بر علیه ایران اعمال می شود، خاطرنشان کرد: این اتفاقات بزرگ در زمانی رخ داد که ایران در تحریم قرار دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان در تولید واکسن ادامه داد: هفت حوزه در این خصوص در خال فعالیت هستند و در مورد واکسن کرونا نیازمند اظهار نظر وزارت بهداشت هستیم.

 

به گفته ستاری در سه سال اخیر یک هزار و 800 نخبه ایرانی از دیگر دانشگاه ها به ایران بازگشته و در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند.

 

وی از حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا اشاره کرد و گفت: تسهیلاتی در اختیار این شرکت ها قرار گرفت و همین موجب شد تا استارتاپ های حوزه سلامت در فضا مجازی فعال تر شوند.

 

معاون رئیس جمهور به امضاء تفاهم نامه ای در خصوص ساخت پارک فناوری در زنجان اشاره کرد و گفت: به زودی دستور اجرایی شدن آن صادر خواهد شد.

 

وی از عرضه 41 شرکت دانش بنیان در بورس خبر داد و گفت: این شرکت‌ها به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد تومان روی تابلو بورس حضور دارد.

 

این مقام مسئول به رصد 70 هزار نخبه کشوری با رتبه های برتر کنکور به صورت سالانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار فرار مغزها در کشور بزرگ‌نمایی شده است در حالی که این پدیده در تمام کشورها اتفاق می افتد.

 

کد خبر 977871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha