ایستادگی و مقاومت مهمترین مولفه دفاع مقدس است

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه دفاع مقدس محدود به زمان نمی شود و استمرار دارد، گفت: ایستادگی و مقاومت مهمترین مولفه دفاع مقدس است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در نمایشگاه دفاع مقدس در مورد مهمترین دستاورد دفاع مقدس و مهمترین مولفه این دفاع در جامعه گفت: از مهمترین مولفه های دفاع مقدس "مقاومت و ما می توانیم" است یعنی اگر هر فرد و جامعه ای بخواهد ایستادگی و مقاومت کند، قطعا می تواند و نمونه بارز آن نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: زمانی که انقلاب شکل گرفت، بسیاری از افراد ادعا کردند که این انقلاب بیش از شش ماه دوام ندارد و گفتند سال اول، سال دوم، 10 سال پیش رو این انقلاب دوام نمی آورد اما اکنون افتخار داریم که با گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب و 40 سال از دفاع مقدس شاهد آن هستیم که هر سال نسبت به سال گذشته افتخارات جدیدی به ثبت می رسد.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: البته جامعه ای که می خواهد بر روی پای خود بایستد، قطعا با مشکلات، دل نگرانی ها و دغدغه هایی مواجه است که این به معنای آن نیست که ما نتوانستیم بر روی پای خود بایستیم. معتقدم مهمترین دستاورد دفاع مقدس ایستادگی و مقاومت است که به لطف خدا، جامعه و مردم از آن برخوردارند و بر روی پای خود ایستاده اند.

 

وی گفت: وقتی به دفاع مقدس نگاه می کنیم، آن را به عنوان پدیده برای یک زمان خاص نبینیم، دفاع مقدس فقط در یک زمان خاص نبوده و به اتمام نرسیده است و همچنان استمرار دارد. طرح سه شنبه های تکریم نیز برای آن بوده است که تلاش کنیم تا روحیه مقاومت، ایثار، سبک زندگی و ساده زیستی شهدا را در جامعه احیا کنیم.

 

وی ادامه داد: احیای روحیه ایثار و فداکاری با دیدار خانواده شهدا و مرور خاطرات آنها امکان پذیر است. در دیدار خانواده شهدا متوجه می شویم که شهدا با چه مدلی زندگی می کردند. در بیان خاطرات آنها حرف های بسیار ساده و نکات ژرف نهفته است که همگی برای ما آموزنده است.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: افتخار داریم که اکنون اعلام کنیم سه هزار برنامه طرح تکریم در استان ها برگزار شده است و امیدواریم این طرح تا پایان سال ادامه داشته و تا سال های بعد نیز استمرار یابد. در سال های بعد تکریم ورزشکاران، فرهیختگان و کسانی که در محلات کارآفرین هستند نیز دیده شده است.

 

 

کد خبر 977916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha