« سه شنبه های تکریم» فرصتی برای نهادینه سازی فرهنگ ایثاراست

فتایی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است، گفت: رویداد ملی « سه شنبه های تکریم» تلنگری برای مسئولان است که همیشه به یاد خانواده شهدا باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی» امروز(9 مهر) دردیدار با خانواده شهید« فرشاد شفیع پور» که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان وجمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون پاک شهیدان و ایثار و گذشت خانواده های معظم شهیدان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه  برای نسل جدید انقلاب نیاز است، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: نهادینه سازی فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت مهم ترین گام در خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

 

وی با اشاره به رویداد ملی « سه شنبه های تکریم» گفت: احیای کارکرد فرهنگی-اجتماعی مساجد و توجه به فعالان حوزه دینی یکی از آرمان های مهم شهدا بوده است.

 

فتایی با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم از رویدادهای بزرگ فرهنگی کشور است، بیان کرد: طرح ملی« سه ‌شنبه‌های تکریم» یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های کانون‌های مساجد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی خاطرنشان کرد: تکریم خانواده معظم شهدا را بستر معرفی سیره و منش شهیدان دانست و افزود: این اقدام می تواند گامی مهم در راستای الگو سازی مناسب برای نسل جوان و مقابله با هجمه های دشمنان است.

 

فتایی با تجلیل از صبر و مقاومت خانواده شهدا، افزود: خانواده‌های شهدا مایه عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مردم ومسئولان ایران اسلامی تا همیشه قدردان فداکاری‌های شهدا و خانواده‌های آنان هستند، ابراز کرد: طرح سه شنبه های تکریم گامی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

وی افزود: طرح سه شنبه های تکریم از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور است که به صورت کشوری برگزار و هر هفته به یک خانواده شهید سرکشی می شود.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه خدا رو شاکرم هر سه شنبه در خانه یکی از شهدا هستیم، گفت: این برنامه معنوی، تلنگری هست که همیشه به یاد خانواده شهدا باشیم.

 

امروز در طرح ملی « سه شنبه های تکریم» از مادر شهید« فرشاد شفیع پور» تجلیل شد.

همچنین خاطراتی از این شهید والا مقام توسط همرزم شهید نقل شد.

کد خبر 978088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha