قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه/ طرح «هر خانه یک حسینیه» عملیاتی می‌شود

حجت الاسلام احمدی از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «حمید احمدی» صبح امروز  (۹ مهر) در  نشست با اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خراسان جنوبی اظهار کرد: دولت عراق امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا پذیرای زایران خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نیست اما شکوه و عظمت اربعین به عنوان هویت شیعی باید حفظ شود و برنامه‌های امسال باید سنجیده و براساس برنامه‌ریزی باشد.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری مراسم زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بقاع متبرکه سراسر کشور خبر داد و گفت: همچنین آیین‌های اربعین با شعار «هر خانه یک حسینیه است» در منازل مردم برگزار خواهد شد و روز نوزدهم ماه صفر براساس برنامه زمان‌بندی شده زیارت اربعین در همه نهادها و دستگاه‌ها برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه شبکه تلویزیونی ابرار از امروز فعالیت مجازی خود را آغاز می‌کند ضمن اینکه رادیو اربعین نیز فعال است، ادامه داد: امسال اربعین با شعار «حسین (ع) سفینه نجات است» فرصت خوبی برای تبیین معارف اسلامی است که در این راستا باید از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده شود.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ۲۰ همایش منطقه‌ای و بین‌المللی نیز به صورت مجازی در کشورهای مختلف برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزاری نمایش‌های آیینی، تئاتر خیابانی، محافل قرآنی و اجرای گروه‌های سرود از دیگر برنامه‌هایی پیش بینی شده برای ایام  اربعین حسینی است.

 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه پویش شکوه‌های عاشقانه اربعین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است آغاز شده است، بیان کرد: امسال پویش‌های متعددی در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر و محروم توسط بیش از ۲ هزار موکب فعال در کشور برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه خرافات در فضای مجازی باید با جدیت بیشتری مدیریت شود، گفت: فرقه‌های مختلف به دنبال ایجاد و تبلیغ خرافه در فضای مجازی هستند که تلاش جهادی فعالان فرهنگی برای مقابله یا این خرافات را می‌طلبد.
 

 

حجت الاسلام احمدی افزود: کشورهای غربی به خصوص آمریکا قصد دارند فرماندهان مقاومت را در کنار فرماندهان تروریستی همچون بن لادن قرار دهند در حالی که سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان ضد تروریست بودند لذا این مهم باید توسط مبلغان و فعالان فضای مجازی فرهنگ سازی شود.

کد خبر 978122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha