دولت و مجلس مقدمات مقاوم سازی ۱۴ هزار واحد مسکونی را در گلستان فراهم کنند

حق شناس گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی مقدمات مقاوم سازی ۱۴ هزار واحد مسکونی را در استان گلستان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(پنجشنبه 10 مهر) در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از مناطق زلزله زده رامیان اظهار کرد: همیشه بنیاد مسکن جزو نهادهایی است که در حوادث طبیعی برای کمک به مردم پای کار می آید.

 

استاندار گلستان با قدردانی از پیگیری نمایندگان مجلس و کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث سیل و زلزله امسال یک هزار واحد مسکونی در سطح استان خسارت دید و بنیاد مسکن کار بازسازی این واحدهای مسکونی را با ارائه تسهیلات 50 میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد آغاز کرده است و همچنین افراد خسارت دیده نیز نزدیک به 30 میلیون تومان از تسهیلات بلاعوض بهره مند می شوند.

 

حق شناس با بیان اینکه صدور پروانه، حمل مصالح و نقشه ساختمانی برای افراد خسارت دیده از زلزله به شکل رایگان انجام می شود، افزود: امیدواریم که ساخت بازسازی این واحد های مسکونی تا زمستان به اتمام برسد.

 

وی افزود: مقدمات مقاوم سازی هفت هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است و امیدواریم کمیسیون عمران همراهی داشته باشد و سهمیه تسهیلات برای ساخت هفت هزار واحد مسکونی دیگر در نظر بگیرد.

 

استاندار گلستان تأکید کرد: در سطح استان گلستان 100 هزار واحد مسکونی وجود دارد که نیاز به مقاوم سازی دارند و در صورت بروز زلزله و حوادث این واحدهای مسکونی در معرض خطر قرار می گیرند.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال 14 هزار واحد مسکونی در استان مقاوم سازی شود و مجلس و دولت نیز حمایت کنند و با تامین منابع در مدت پنج سال تمامی واحدهای روستایی مقام سازی شود.

کد خبر 978423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha