برگزاری ۲ روزه شب شعر عاشورا در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

ده بزرگی گفت: مراسم مردمی شب شعر عاشورا در شیراز به مدت ۲ روز و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احد ده بزرگی»، امروز (پنج شنبه 10 مهر) با اشاره به برگزاری مراسم مردمی شب شعر عاشورا در شیراز به خبرنگاران گفت: این شب شعر دیروز 9 مهر از ساعت 19 و 30 دقیقه در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد و امروز نیز در همین ساعت و همین مکان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی شب شعر عاشورا افزود: شب شعر عاشورا با سابقه ترین حرکت ادبیات آئینی و غیردولتی است و امسال در 2 روز متوالی و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این شب شعر که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود مورد پخش رسانه ای نیز قرار می گیرد و به صورت مستقیم از شبکه های سیمای فارس و رادیو اربعین پخش می شود و در آدرس اینستاگرامی نام کاربری @poemashoora  و آپارات با نشانی www.aparat.com/sherashoora/live   برای دوستداران قابل مشاهده است.

ده بزرگی عنوان کرد: علاوه بر برنامه شعرخوانی حلقه های معرفتی ویژه ای با حضور بزرگان معارف و ادبیات عاشورایی ویژه شاعران برگزار می شود که در پرورش شاعران جوان آئینی نیز نقش مطلوبی دارد.

وی از انتشار کتاب های صوتی در مراسم شعر عاشورایی خبر داد و گفت:  2کتاب صوتی منظومه شهدای عاشورای اشعار «سیده اعظم حسینی» با صدای «سیدحسین شریفی» و کتاب صوتی «قرار بر مدار» اشعاری برگزیده از مراسم امسال با صدای «علیرضا معینی» و کارشناسی «امیر مرزبان» در معاونت چند رسانه ای سازمان صدا و سیما از طریق پایگاه اینترنتی «ایران صدا» منتشر خواهد شد.

دبیر علمی ستاد برگزاری شب شعر عاشورا ادامه داد: شب شعر عاشورا مردمی و غیر دولتی است اما نهادهای مختلفی در برگزاری آن یاری رسانی می کنند و امام جمعه شیراز که تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) را بر عهده دارد نیز در این راه همکاری شایسته ای داشته اند.


وی تاکید کرد:  رسانه های استان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس نیز مشارکت فعال داشته اند.

کد خبر 978503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha