تجمع اربعین با رعایت پروتکل ها در انزلی برگزار می شود

حجت الاسلام شمس الدین گفت: طبق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بندرانزلی امسال تجمع اربعین که نماد دینی و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت شهدای کربلاست، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» در خطبه‌های نماز عبادی،سیاسی امروز (جمعه، 11 مهر) تصریح کرد: متاسفانه امسال به دلیل بیماری منحوس کرونا راهپیمایی و پیاده روی اربعین برگزار نمی‌شود، اما با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا و فرماندار انزلی این مراسم با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود.

 

امام جمعه انزلی این مراسم را نمادی از ایمان و از ویژگی‌های فرد مومن عنوان کرد و یاد آور شد: از همه متولیان امر می خواهیم تدابیر لازم را برای حضور گسترده مردم و نمازگزاران بیندیشند. مردم مومن و متعهد انزلی نیز در این مراسم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و با حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در این مراسم شرکت کنند تا آسیبی به کسی وارد نشود.

 

وی با تقدیر از تلاش های مدافعان سلامت برای حفظ سلامت اقشار مختلف جامعه، نمازگزاران و اهالی جمعه، تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی وظیفه ای شرعی و ملی است که متاسفانه برخی با کم توجهی به آن جان خود و مدافعان سلامت را به مخاطره می اندازند.

 

وی در ادامه هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و افزود: این نیروی مخلص و ایثارگر در امنیت کشور نقش به سزایی دارند، و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکیداتی داشتند که باید نصب العین باشد.

 

شمس الدین ادامه داد: این نیروی خطیر و فداکار باید در ماموریت های خود این موضوع را مد نظر داشته باشد که منظور از امنیت صرفا تامین امنیت جانی نیست بلکه امنیت باید در همه امور اقتصادی، فرهنگی، سایبری و ... باشد.

 

خطیب جمعه انزلی امنیت را نیاز عمومی مردم جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: آن هنگام که امنیت از بین برود هیچ چیز در زندگی انسان لذت بخش نخواهد بود. امنیت باید برای همه اقشار فراهم باشد و مختص به شخص خاصی نیست.

 

وی سپس به توطئه جدید دشمنان جهت ایجاد اغتشاش در مرزهای کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان می خواهند از جنگ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان برای ایجاد ناامنی در مرزهای کشور سوء استفاده کنند، در صورتی که مواضع کشور جمهوری اسلامی ایران در این خصوص بسیار شفاف و روشن است . ایران هر دو کشور را به خویشتنداری و حل و فصل موضوع از راه مذاکره و گفتگو فرا خوانده و آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرده است.

 

شمس الدین سپس بعدهای مختلفی برای امنیت برشمرد و اظهار داشت: امنیت باید از جهتی برای مردم  آرامش و از سوی دیگر برای خلافکاران و برهم زنندگان  نظم اجتماعی ترس و واهمه ایجاد کند. همانطور که در روز گذشته شاهد نمایش اقتدار نیروی انتظامی در خصوص دستگیری اراذل و اوباشی که در رشت ایجاد ناامنی کردند، بودیم.

 

به گفته وی نیروی انتظامی باید برای ایجاد امنیت اقتدار داشته باشد و این اقتدار نباید با ظلم اشتباه گرفته شود و در محدوده قانون و حدود شرعی باشد.

 

وی با بیان اینکه برای تحقق اقتدار، نیروی انتظامی باید قدرتمند باشد، تصریح کرد: بخشی از این اقتدار به باورها، ایمان و اعتقادات نیروهای این مجموعه و بخش دیگر به امکانات، فناوری‌ها، تجهیزات روز و آموزش وابسته است.

 

امام جمعه انزلی وجود برخی خلاهای قانونی را موجب ضعف در اقتدار نیروی انتظامی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مجلس و دستگاه قضا باید با حل این ضعف ها، ساز و کار لازم را برای تامین امنیت جامعه فراهم کنند.

کد خبر 978643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha