پرچم متبرک آستان قدس رضوی به بیمارستان شهید آتشدست  نهبندان اهدا شد

طی مراسمی معنوی و با حضور خادم یاران رضوی پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان جنوبی به بیمارستان شهید آتشدست شهرستان نهبندان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، طی مراسمی معنوی با حضور امام جمعه نهبندان، مسئولان شهرستان و خادم یاران رضوی پرچم متبرک حرم امن امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع) به بیمارستان شهید آتشدست نهبندان اهدا شد.

 

استان مرزی خراسان جنوبی از اوایل شیوع کرونا در روزهای نخست اسفند ۹۸  روزها و لحظات طاقت فرسایی را پشت سر می گذارد و اکنون  آژیر خطر افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در این استان به صدا درآمده است.

 

 در این روزگار کرونایی پرچم متبرک آستان قدس رضوی با هدف قدردانی از خدمات و ایثارگری‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمان مقابله کننده با بیماری کرونا به این بیمارستان شهرستان نهبندان اهدا شد تا موجب افزایش امید و تقویت روحیه کادر درمان و بیماران شود.

 

همچنین در این مراسم بسته نمک و نبات متبرک به کادر درمانی این بیمارستان که مرکز پذیرش بیماران کرونایی است، اهداء شد.

 

بر اساس اعلام «غلامرضا شریف زاده» دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی متوسط ابتلای روزانه که قبلا ۱۳ مورد بود به ۱۵ مورد در روز افزایش پیدا کرده است. همچنین متأسفانه هر ۳۲ ساعت یک مورد مرگ در استان اتفاق می‌افتد.

 

هم اکنون شهرستان های بیرجند و درمیان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)  و همچنین شهرستان‌های قاین، فردوس، نهبندان، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

 

در حال حاضر ۲۱۶ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا تشخیص داده شده‌اند. ۱۵ نفر از بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و حال عمومی سه نفر از آنان مناسب نیست و آخرین آمار فوتی‌ها در اثر ویروس کرونا ۱۶۶ نفر در خراسان جنوبی است.

کد خبر 978726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha