برگزاری آموزش مجازی کتابداری کانون های فرهنگی مساجد

دولت آبادی گفت: دوره آموزش مجازی و آزمون کتابداری ویژه مسئولین و کتابداران کتابخانه های مساجد در سامانه «بچه های مسجد» برگزار می شود.

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: معاونت فرهنگی هنری ستاد «فهما» آموزش کتابداران کتابخانه‌ های مساجد را در دستور کار خود قرار داده است.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح دانش کتابداران طراحی شده، گفت: این دوره از ۳۱ شهریور آغاز و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دوره آموزش مجازی و آزمون کتابداری شامل ۱۰ سرفصل رشته کتابداری بوده که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، یادآور شد: کسانی که در دوره شرکت کرده و نمره قبولی را در ۱۰ آزمون کسب کنند، گواهینامه شرکت در این دوره را دریافت می‌کنند.

 

دولت آبادی ایجاد ارتباط موثر بین کتابداران مساجد و ستاد هماهنگی کانون‌ های مساجد، ایجاد بانک اطلاعات کتابداران و شناسایی ظرفیت‌های موجود منابع انسانی در کتابخانه‌های مساجد، ارتقاء جایگاه و سطح و کیفیت کتابخانه‌های مساجد بین عموم مردم، ارتقاء سطح علمی و آموزش هدفمند برای کتابداران کتابخانه‌های مساجد و استانداردسازی ارائه خدمات کتابخانه‌ای را از مهم ترین اهداف این دوره عنوان کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد جامعه هدف این ستاد را کتابخانه مخزن ‌دار تحت پوشش ستاد فهما که یک تا سه کتابدار دارند دانست و ادامه داد: در آموزش‌های تکمیلی دوره برای کتابداران، موشن گرافی نیز در دستور کار قرار می ‌گیرد.

 

وی سرفصل‌های آموزشی این دوره را یادآور شد و گفت: فهرست نویسی و سازماندهی مواد، اصول و مبانی کتابداری و اطلاع رسانی، ساختمان و تجهیزات کتابخانه، خدمات عمومی در کتابخانه‌ها، اداره کتابخانه، نرم افزارهای کتابخانه‌ای، حفاظت و نگهداری مواد، مجموعه‌سازی، مرجع، آرشیو، عنوان سرفصل‌های این دوره را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 978884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha