۱۰۰ خادمیار داوطلب در دارالشفاء امام صادق(ع) بیرجند خدمت رسانی می کنند

مجنونی با اشاره به خدمت‌رسانی ۱۰۰ خادمیار داوطلب در دارالشفاء امام صادق(ع) بیرجند، گفت: روزانه ۴۰ نفر از نیازمندان در این درمانگاه ویزیت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن مجنونی» شامگاه (۱۲ مهر) در مراسم اهدا و نصب پرچم مطهر رضوی در محل دارالشفاء امام جعفر صادق (ع) مسجد توحید، اظهار کرد: این دارالشفاء  در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و با هدف خدمت رسانی پزشکی به نیازمندان در محل مسجد جامع توحید شهرستان بیرجند راه اندازی شده است.

 

مسئول کانون خادمیاری سلامت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۵ پزشک متخصص، بیش از ۳۰ پزشک عمومی، ۴۰ پرستار و پیراپزشک و تعدادی نیروی مدیریتی و خدماتی به عنوان خادمیار  در این مرکز درمانی همکاری و فعالیت دارند، گفت: این دارالشفاء در دو شیفت صبح و عصر خدمات پزشک متخصص و عمومی، دندانپزشکی، تزریقات، پانسمان و نوار قلب با تخفیف ویژه (۲۰ تا ۸۰ درصد) به بیماران محروم و فاقد بیمه درمانی ارائه می‌دهد.

 

مجنونی با تاکید بر اینکه روزانه حدود ۴۰ بیمار در این دارالشفاء ویزیت و مورد درمان قرار می‌گیرند، ادامه داد: پزشکان متخصص فعال در دارالشفاء امام صادق (ع) شامل تخصص مغز و اعصاب، گوش، حلق و بینی، داخلی، اطفال، اورولوژی، عفونی، زنان و جراح دندانپزشک می‌شود.

 

وی یادآور شد: خدمات دندانپزشکی در دارالشفاء در حد کشیدن دندان انجام می‌شود چراکه جامعه هدف این درمانگاه توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین ترمیم و پرکردن دندان را ندارند.

 

مجنونی با اشاره به اینکه شناسایی افراد نیازمند توسط ۴۰ پایگاه فعال خادمیاری در مساجد شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: در همین راستا کانون های خادمیاری مساجد افراد نیازمند شناسایی شده تحت پوشش نهادهای حمایتی، موسسات خیریه و فاقد دفترچه بیمه درمانی را جهت دریافت خدمات درمانی رایگان طی نامه‌ای به دارالشفا امام صادق (ع) معرفی می‌کنند.

 

مسئول کانون خادمیاری سلامت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌ جنوبی به تلاش و پیگیری برای توسعه  و راه اندازی درمانگاه در مناطق کم برخودار شمال شهر بیرجند در آینده اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی از تمام مردم عزیر استان و خیرانی که دغدغه درمان افراد نیازمند را دارند درخواست می‌شود کمک‌ها و نذورات خود را برای تجهیز شدن این دارالشفاء اختصاص دهند تا به زودی شاهد تجهیز، ارائه خدمات بیشتر و راه اندازی دارالشفاء دیگری در شمال شهر باشیم.

 

وی در پایان با ابراز خوشحالی از نصب پرچم متبرک مطهر رضوی در این دارالشفاء تاکید کرد: نام امام رضا (ع) شفابخش است و وجود پرچم متبرک رضوی در این مکان تاثیر زیادی در تقویت روحیه و درمان بیماران خواهد داشت ضمن این‌که اقشار محروم توجه خاصی به معنویت دارند.

کد خبر 979120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha