افتتاح ۳۳مرکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش مازندران

حجت الاسلام عالیشاه از افتتاح ۳۳مرکز نیکوکاری در ادارات آموزش و پرورش مازندران خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مراکز نقطه عطفی برای نیک اندیشی و فعالیت های خیرخواهانه است،تا کمک‌های مردمی نظام‌مند و هدفمند در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درساری از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد و گفت: آئین افتتاح این مرکز از طریق ویدئو کنفرانس با حضور ریاست آموزش و پرورش شهرستان‌ها و فرماندار میاندرود امروز در شهرستان میاندرود برگزار شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران افزود: امروز ۳۰ مرکز نیکوکاری از ۳۳ شهرستان راه‌اندازی شد، ما در مازندران، ۱۸۰ مرکز نیکوکاری داریم، به فکر راه‌اندازی مراکز تخصصی نیکوکاری با مشارکت آموزش و پرورش افتادیم، تا در هر اداره اتاقی مخصوص این کار در نظر گرفته شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: کار این مراکز رسیدگی به امور دانش‌آموزان، مشکلات روحی، روانی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی است، حفظ شان و کرامت دانش آموزان برایمان در اولویت است، کار شناسایی دانش آموزان نیازمند بر عهده آموزش و پرورش است.

 

وی گفت: راه‌اندازی این مراکز نقطه عطفی برای نیک اندیشی و فعالیت های خیرخواهانه است،تا کمک‌های مردمی نظام‌مند  و هدفمند در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اعلام اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش این نهاد داریم، بیان کرد: ۵۰ درصد از این تعداد تبلت و گوشی ندارند، البته در برخی از شهرستان‌ها با توجه به برگزار کردن جشن گلریزان برای تعداد کثیری از این دانش‌آموزان گوشی تهیه شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تهیه گوشی برای تعداد ۲ هزار نفر از دانش آموزان نیازمند را در دستور کار قرار داده است، در این راستا اقداماتی در نظر گرفته است، بخشی از هزینه تامین گوشی هوشمند که تقریبا قیمت روز گوشی 3میلیون تومان است توسط  ۲۰۰ خیر عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز با احصای وام  ۱۰ میلیون تومانی از هر نفر و با همکاری  مراکز نیکوکاری تامین خواهد شد.

 

 وی عنوان کرد: در بحث نیکوکاری انتظار داریم کمک شود تا با کمک به این دانش آموزان مانع از بازماندن از تحصیلشان شویم، همچنین طرح جدید "هر کارمند یک حامی معنوی" را در حال اجرا داریم در این طرح با توجه به اینکه در استان ۹۴ هزار حقوق بگیر دولتی داریم و تعداد حامیان طرح اکرام فقط ۱۶ هزار نفر است به افزایش این تعداد فکر کردیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه اضافه کرد: در این خصوص با تشکیل دبیرخانه در تمامی شهرستان‌ها، برای باقیمانده این کارمندان حدود ۷۸ هزار نفر برنامه‌ریزی کردیم تا اگر همراهی کنند ماهیانه ۱۰ هزار تومان به یتیمان کمک کنند، در حال حاضر سرانه دریافتی ۱۳۲ هزار یتیم تحت پوشش ما حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ هزار تومان است که اگر همه کارمندان حمایت کنند این مبلغ به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

کد خبر 979528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha