آمادگی ایجاد کافه کتاب در پارک‌ها توسط کانون پرورش فکری

کیانی گفت: کانون پرورش فکری این آمادگی را دارد تا فضای پارک‌ها را به کافه کتاب تبدیل کند تا کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها با خیالی آسوده بتوانند از این فضاها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «وحید کیانی» صبح امروز (دوشنبه ۱۴ مهر) در دیدار با شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه به مناسبت هفته ملی کودک که در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این کانون قبل ویروس کرونا اظهار کرد: سال گذشته جشنواره‌های متنوعی در استان داشتیم از جمله آنها می‌توان به جشنواره استانی سرود، نمایش و قصه‌گویی نام برد که این سه جشنواره راهبردهای کانون را در سطح کلان مشخص می‌کرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان افزود: در سطح ملی توانستیم افتخاراتی را کسب کنیم از جمله آنها گروه سرود اشبال کارون متعلق مرکز شماره یک رتبه برتر سرود ایران در جمع ۳۰۰ گروه سرود کانون کشور کسب و شبکه امید در ویژه برنامه این گروه سرود را معرفی کرد اما به دلیل کرونا نتوانستیم مراسمی جهت تقدیر از آنها برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه نمایش یک گروه نمایش از خوزستان به مرحله ملی راه پیدا کرد ادامه داد: قرار بود میزبان جشنواره ملی هنرهای نمایش ایران در اردیبهشت ماه باشیم که به علت شیوع ویروس کرونا از ما سلب شد و همچنان منتظریم تا برای اولین بار با حضور پانزده گانه استان‌های مختلف کشور این جشنواره را اجرا کنیم.

 

کیانی اضافه کرد: نتیجه همه این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها کسب ۲ رتبه برتر کانون استان در جشنواره شهید رجایی به عنوان پرتلاش‌ترین و پررشدترین دستگاه اجرایی خوزستان بود.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام کرونا از اسفند گذشته فعالیت‌های ما محدود شد اما حسن‌هایی را به همراه داشت که نباید از آن غافل شد تصریح کرد: تمام فعالیت‌های آموزشی کانون زبان ایران به شکل برخط و آنلاین برگزار می‌شود، مجموعه‌ای بسیار عظیم، موثر و متفاوت با ۱۱هزار نفر زبان آموز در حال فعالیت است که همه آنها به صورت آنلاین آموزش می‌بینند و خوزستان در جمع ۳۱ استان کشور کمترین ریزش زبان‌آموز را داشته و در جذب زبان‌آموز رتبه نخست کشور را دارد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ابراز کرد: کانون با راه‌اندازی سایت پاپی اف مجموعه فعالیت‌ها را از شکل حضوری به سمت مجازی برد و مجموعا ۳۰ کارگاه فعال در سایت داریم که فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی را پوشش می‌دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مجموعه کانون با ۴۰ فعالیت در خدمت کودکان و نوجوانان بوده که به ۶۲ فعالیت افزایش پیدا کرد که باعث شده کودکان و نوجوانان زیادی جذب کانون شوند.

 

کیانی از تولید فیلم سینمایی «یدو» بازخوانی جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در سال ۱۳۵۹ توسط کانون خبرداد و عنوان کرد: این فیلم سینمایی ۱۱۰ دقیقه‌ای به کارگردانی مهدی جعفری اکنون در مرحله تدوین است؛ تمام عوامل و بازیگران به جز یک نفر از بازیگران ستاره پسیانی که نقش اول زن فیلم را به عهده دارد و مابقی خوزستانی هستند‌.

 

وی با بیان اینکه جای خالی فضای نمایشگاهی در کانون حس می‌شد تاکید کرد: به همین علت پارکینگ مخدوش در حیاط کانون را جمع‌آوری و آن را تبدیل به نگارخانه کردیم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پایگاهی برای فعالیت‌های کودکان و نوجوانان هنرمند می‌شود.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تاکید بر توجه به روستاها، عشایر، مرزها و مناطق حاشیه‌ای محروم بیان کرد: تاکید داریم که آنها هم باید از خدمات فرهنگی به صورت برابر بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حضور مراکز در پارک‌ها و عدم ایمنی و امنیت خود پارک‌ها ما را نگران می‌کند گفت: ما همه روزه باید سرنگ‌های آلوده را از نزدیک مراکز کانون جمع‌آوری کنیم که شرایط اصلا زیبنده اهواز نیست.

 

کیانی اذعان کرد: گزارشی را آماده و ارائه دادم تا بتوانیم از فضای رعب‌آور از حضور متراکم معتادها و سگ‌های ولگرد با همکاری شهرداری و همراهی نهادهای مرتبط برای این موضوع اقدام کنیم تا کودکان با آرامش خیال از فضای کانون و پارک استفاده کنند.

 

وی یاد آور شد: آمادگی این را داریم تا به جای وحشتی که گاه در پارک‌ها وجود دارد، فضای پارک‌ها را به کافه کتاب تبدیل کنیم تا فرصتی برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان ایجاد شود و دیگر شاهد حضور معتادان و سگ‌های ولگرد در پارک‌ها نباشیم.

 

کد خبر 979881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha