فعالیت های دهه آخر صفر با شعار «در پناه امام» برگزار می شود

خاکسار قهرودی گفت: شعار محوری«در پناه امام» در خصوص روزهای پایانی ماه صفر برای دستگاههای مختلف در نظر گرفته شده است و مشابه سال گذشته این آستان اقدامات کاملی را با هماهنگی بخش های مختلف شهری، روستایی، سراسری، ملی و فراملی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی امروز دوشنبه (۱۴ مهرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع اعلام برنامه های دهه آخر صفر در بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی برگزار شد؛ بیان کرد: سالهای قبل در سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان (ص) و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) این ایام همراه با برنامه های خاصی بود و حضور زائران، دلداگان و عاشفان خاندان عصمت و طهارت در مشهد الرضا جلوه های ویژه  و خاصی از از دلداگی و اظهار محبت و عشق و ارادت را به نمایش می گذاشت.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه که در این ایام اتفاق می افتاد سراسر شور و حماسه و صحنه های بیاد ماندنی در مشهد مقدس بود که متفاوت از سایر شهرها بود؛ افزود: مراسمات روزهای پایانی صفر و حضور گسترده مردم در مشهد مقدس با فاصله کمی از اربعین و اجتماع عظیم مردم در کربلای معلی فضای خاص و متفاوتی در عالم ایجاد پی کرد و جلوه خاصی از عاشقی و بندگی بندگان را نشان میداد.

 

وی اظهار داشت: اما امسال به دلیل وضعیت خاصی که متاثر از شبوع ویروس کرونا است اگر چه آن حال و هوا را بر اساس ظاهر نداریم و شاهد حضور گسترده مردم در قالب فیزیکی نیستیم لذا ما موظف هستیم برای انجام تکلیف شرعی آنچه را که به عنوان تکلیف مبتنی بر دستورالعمل ها است را ملاحظه کنیم اما چیزی که در این شرایط بسیار قابل توجه است احساس نیاز عمیق بشریت به معنویت و ارتباط معنوی است که بشر احساس می کند.

 

خاکسار قهرودی گفت: حادثه شیوع بیماری یک شوک مثبت و تکان دهنده ای بود برای اینکه اگر انسان در مقابل حوادث خصوصا حوادث آزار دهنده و آسیب دهنده احساس بی پناهی و درماندگی بکند حاصل این احساس بی پناهی گمراهی و سرگردانی است.از جهتی شوک های این حوادث مثبت است که یادآور و تذکر دهنده این باشند که انسان باید با خالق اصلی خود و پیامبران ارتباط قوی تری پیدا کند تا مشکلات و مسائل زندگی او را از طریق بندگی خارج نکند.

 

وی افزود: اگر ما با تغییر برنامه های متعدد و تغییر رفتاری بر اسای وظیفه دینی مواجه هستیم این چیزی از میزان عشق و دلداگی و عاشق پیشگی مردم نمی کاهد و قطعا امروز اگر مردم ما با رعایت دستور العمل ها بر اساس تکلیف، به لحاظ فیزیکی، مکانی و جغرافیایی فاصله ای بین اینها و این مراکز نورانی اتفاق افتاده موجب کاهش و کم اهمیتی نسبت به ایجاد ارتباط معنوی و اظهار محبت و علاقه آنها نسبت به ساحت ائمه (ع) نیست.

 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: احساس در پناه بودن و پناه بردن به این مراکز نورانی در صورت مواجه مردم با مشکلات ،بیشتر می شود و این احساس نیز بالاتر است لذا برای همه افرادی که در این مکان های مقدس مسئولیت دارند، باید از این تغییر شرایط و رویکرد وظیفه سنگین خود را برای ایجاد معرفت و شناخت بیشتر و ارتباط قوی تر مردم با این مراکز انجام دهند.

 

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا آستان قدس رضوی برنامه های مختلفی را با تغییر رویکرد انجام داده لست و برای روزهای آینده و آخر صفر برنامه ریزی خاصی را پیش بینی کرده است این تدابیر خاص با رعایت شرایط و دستورالعمل های کاملی است که برای همه مناسبت ها در نظر گرفته شده است به ویژه در ایامی که با موج سوم کرونا مواجه هستیم.

 

قهرودی با اشاره به شعار امسال دهده آخر صفر با عنوان " در پناه امام" گفت: این شعار محوری است که برای فعالیت های مختلف و دستگاههای مختلف در نظر گرفته شده است و مشابه سال گذشته این آستان اقدامات کاملی را با هماهنگی کامل با بخش های مختلف شهری، روستایی، سراسری، ملی و فراملی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی انجام داده است.

 

وی در خصوص بازگشایی رواق ها در دهه آخر صفر گفت: هیچ اقدامی را در داخل رواق ‌های حرم مطهر انجام نمی‌دهیم مگر اینکه با هماهنگی ستاد ملی کرونا باشد، آنچه که تا به حال انجام شده در کنار پیگیری‌های جدی تلاش شده تا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شود.

کد خبر 979891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha