مسلمانان خواستار منحل شدن ۳۰۰ گروه راست افراطی در کانادا شدند

سازمان های آزادی های مدنی و ضد نژادپرستی در کانادا از نخست وزیر این کشور خواستند تا طرح اقدام ملی را برای منحل کردن ۳۰۰ گروه برتری طلب سفیدپوست و راست افراطی که در کانادا فعالیت می کنند،راه اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»،سازمان های آزادی های مدنی و ضد نژادپرستی در کانادا از «جاستین ترودو»،نخست وزیر این کشور خواستند تا طرح اقدام ملی را برای منحل کردن 300 گروه برتری طلب سفیدپوست و راست افراطی که در کانادا فعالیت می کنند،راه اندازی کند.

 

شورای ملی مسلمانان کانادا این نامه را که به امضای عفو بین الملل و شبکه ضد نفرت کانادا رسیده است در پی قتل «محمد السلیم» در مقابل مسجد تورنتو منتشر کرد.

 

به گفته پلیس ،«محمد السلیم»  از اعضای مساجد تورنتو روی یک صندلی نشسته بود که فردی ناشناس به سمت او آمد و با ضربه های چاقو او را هدف قرار داد.

 

این فرد که مدتی بعد هویتش از سوی پلیس مشخص شد به نام «ویلیام وان نوتگم» پس از این حمله دستگیر شد.

 

مسجد تورنتو خواستار تحقیق در مورد این قتل به عنوان یکی از جرایم ناشی از تنفر شد.

 

در نامه منتشر شده در این زمینه آمده است: این حمله یک اقدام جداگانه نبود بلکه یکی از سری حملات زنجیره ای است که از سوی راست گرایان افراطی به انجام می رسد.

 

سازمان های آزادی های مدنی و اسلامی در این نامه تاکید کردند: کانادایی ها اعم از بومی ها، سیاه پوستان ، مسلمانان ، یهودی ها، سیک ها، مسیحیان و یا سایر اقلیت های نژادی با حمله به خانه ها ، عبادتگاه ها و جوامع خود از سوی سازمان های برتری طلب سفیدپوست مواجه شده اند.

کد خبر 980128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha