دستورالعمل های جدید شورای فتوای ملی مالزی برای مساجد

شورای فتوای ملی مالزی قرار است نشستی را برای بررسی «فرآیندهای عملیاتی استاندارد» در مساجد در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « freemalaysiatoday»،شورای فتوای ملی مالزی قرار است نشستی را برای بررسی «فرآیندهای عملیاتی استاندارد» در مساجد در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور تشکیل دهد.

 

«ذوالکفلی محمد البکری»،وزیر امور مذهبی مالزی با اعلام این خبر گفت: شورای فتوای ملی مالزی نظرات گروه های مختلف بهداشتی و مذهبی را در این باره جویا خواهد شد.

 

وی افزود: فرآیندهای عملیاتی استاندارد نه تنها در مناطق قرمز بلکه در همه مناطق مالزی اجرایی خواهد شد.

 

این در حالی است که درهای مساجد مالزی پس از گذشت چند ماه از زمان آغاز شیوع کرونا به روی نمازگزاران باز شده بود.

 

مسجد «الکوثر» واقع در «تاوائو» مالزی یکی از مساجدی بود که چندی پیش مجوز شرکت پنج هزار نفر در نمازهای یومیه و نمازهای جمعه این مسجد را صادر کرد.

 

«خالد محمد طاهر»،متولی مسجد «الکوثر» در این باره گفت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شورای فتوای صباح تصمیم گرفت به مساجد اجازه دهد نمازهای یومیه و نمازهای جماعت را بر اساس ظرفیتی که دارند برگزار کنند.

 

اما حالا با افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا در مالزی نهادهای مذهبی تصمیم گرفته اند پروتکل های جدیدی را برای حضور نمازگزاران در مساجد اجرایی کنند.

کد خبر 980227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha