ضرورت تربیت نسلی پژوهنده و پرسشگر در خراسان جنوبی

واقعی با بیان اینکه نسل چهارم انقلاب باید به طوری تربیت و آموزش یابند که افرادی پژوهشگر و پرسشگر تحویل جامعه شود، گفت: پرورش روحیه مشارکت‌جویی و پرسشگری و ایجاد روحیه اعتماد به‌نفس و خودباوری از مهمترین اهداف پرسش مهر ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  «محمد علی واقعی» صبح امروز (۱۶ مهر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد روحیه پرسشگری می‌تواند نقش مهمی در فرایند یادگیری دانش‌آموزان داشته باشد، اظهار کرد: دانش‌آموزان امروز آینده‌سازان فردای استان هستند که پرسشگر بودن ایشان زمینه‌ ی توسعه ی  همه جانبه بهارستان علم و ادب فراهم می شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی لازمه پیشرفت و تعالی  را تربیت دانش آموزان پژهشگر دانست و تصریح کرد: پرورش روحیه مشارکت‌جویی و پرسشگری و ایجاد روحیه اعتماد به‌نفس و خودباوری از مهمترین اهداف پرسش مهر است.

 

وی با اشاره به پرسش رئیس‌جمهور با عنوان «فرزندانم، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی‌ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنید؟»، عنوان کرد: امسال پرسش مهر ریاست جمهوری در 41 رشته شامل رشته‌هایی در زمینه‌ فرهنگی (رسانه و فضای مجازی، ادبی) و هنری(تجسمی، نمایشی - فیلم کوتاه و آوایی) برگزار می شود.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با دعوت از همه دانش آموزان و فرهنگیان برای شرکت در فراخوان پرسش مهر، بیان کرد: تمام دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی، بجز دوره اول ابتدایی و معلمان تمامی دوره‌های تحصیلی شاغل در آموزش ‌و پرورش، اعم از مدارس دولتی و غیردولتی، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

 

وی با بیان این که علاقمندان تا ۳۰ آذر ماه امسال فرصت دارند، به سؤال رئیس‌جمهور پاسخ دهند، خاطر نشان کرد: شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری می‌تواند در کنار مقوله آموزش در رشددهی شخصیت دانش‌آموزان نقش مهمی داشته باشد.

 

« فرشید جعفری» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: امسال که آموزش‌ها سمت و سوی مجازی دارد، می‌کوشیم تا میزان مشارکت دانش‌آموزان را در مسابقات فرهنگی و هنری بالا برده و با ترغیب آنها به شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری در فضای مجازی خلا عدم بازگشایی مدارس را در خانه‌ها جبران کنیم.

 

وی با اشاره به شرکت 18 هزار نفر رشته از دانش آموزان و فرهنگیان استان در مسابقه پرسش مهر سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته 316 نفر رشته جواز حضور در مرحله استانی را کسب کردند که از این تعداد 96 دانش آموز به عنوان منتخب استانی و 36 نفر نیز به مرحله کشوری مسابقات معرفی شدند.

 

به گفته وی، دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی در مسابقات پرسش مهر سال گذشته موفق به کسب 16 مقام اول تا سوم کشور شدند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پایان با اشاره به فراهم شدن ظرفیت شرکت دانش‌آموزان در فراخوان پرسش مهر از طریق فضای مجازی و شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) اضافه کرد: آماده‌ایم تا جشنواره پرسش مهر را به دل خانه ها برده و شاهد حضور پررنگ تر دانش‌آموزان در این جشنواره باشیم.

کد خبر 980572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha