بازسازی ١۶٠ هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل سال گذشته

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ١۶٠ هزار منزل روستایی آسیب دیده در سیل سال گذشته بازسازی شده و ۴٠ هزار پروژه زود بازده نیز در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی جمالی‌نژاد» صبح امروز چهارشنبه (16 مهرماه) در شورای اداری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی محور توسعه شمال شرق کشور است و رنگین کمانی از اقوام و ادیان و دارای منابع طبیعی و خدادادی فراوان است.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بیان کرد: در دو سال اخیر حوادث مختلفی مانند سیل در ٢۵ استان کشور در فروردین ماه سال گذشته اتفاق افتاد که تجربه بسیار سختی در حوزه عمرانی کشور بود.

 

جمالی نژاد با بیان اینکه امروز بیماری کرونا، اقتصاد پیشرفته جهان را دچار مشکل کرده، افزود: در این دوران هیچ چیزی مهم تر از اعتماد مردمی نیست.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهارکرد: به رغم تمام تحریم ها و بحران ها نه تنها پروژه های عمرانی کشور متوقف نشد بلکه بسیاری از پروژه های این حوزه سال گذشته افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

 

وی بیان کرد: ١۶٠ هزار منزل روستایی آسیب دیده در سیل سال گذشته بازسازی شد و ۴٠ هزار پروژه زود بازده نیز در حال اجراست.

 

«محمد رضا موفق» مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در دولت تدبیر و امید سه هزار و ۵٢٣ پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر ١٠٧ میلیارد تومان در حوزه روستایی استان کار شده است.

 

وی با بیان اینکه خراسان شمالی اولین استان در پوشش ١٠٠ درصدی خانوارهای روستایی برای دریافت بسته های بهداشتی در ایام شیوع بیماری کرونا است، افزود: در اولین روزهای شیوع بیماری کرونا وارد کننده اقلام بهداشتی بودیم اما در مدت زمان کوتاهی توانستیم علاوه بر تولید این اقلام برای تامین نیازها، به سایر استان نیز ارسال داشته باشیم.

 

موفق بیان کرد: امروز خراسان شمالی در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال های روستایی ٧١٠ پروژه به وزارت کشور ارسال کرده که ١٠۵ پروژه روستایی استان در لیست کمیته ملی وام دهیاری ها قرار دارد.

کد خبر 980632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha