اجرای مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه همزمان با اربعین حسینی

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک با اشاره به برگزاری مسابقه پیامکی و مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با ایام اربعین حسینی گفت: مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه نیز به مناسبت این ایام اجرا می‌شود.

«محمدرضا ماسوری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده اما با توجه به کمبود امکانات فعالیت خود را در تابستان سال ۹۴ آغاز کرده است اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری این مسجد در سال ۹۵ به ثبت رسیده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک افزود: کلاس‌های حفظ قرآن، روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، مفاهیم، آموزش قرآن به صورت بازی و سرگرمی ویژه کودکان به همراه برگزاری مسابقات قرآنی و محفل انس با قرآن ویژه تمامی رده‌های سنی از جمله فعالیت‌های قرآنی این کانون هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آسیب شناسی فضای مجازی جهت بالا بردن سطح آگاهی والدین در این زمینه اذعان داشت: سواد رسانه‌ای در حوزه اخبار یعنی ابتدا تفکر و تحلیل خبر و جستجو در مورد درستی و نادرستی خبر و سپس انتشار آن صورت گیرد و چنانچه نتوان در مورد منبع خبر مطمئن شد، از انتشار خبر خودداری کرد.

 

ماسوری تصریح کرد: کلاس‌های مشاوره خانوادگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شده‌اند و تلاش زیادی جهت استحکام بنیان خانواده که بیشترین مشکلات در این زمینه عدم سبک زندگی اسلامی در خانواده‌ها بوده، صورت گرفته است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که در موضوع انتخاب رشته دانش‌آموزان وجود دارد، کانون نبی اکرم (ص) اندیمشک اقدام به ارائه مشاوره تخصصی تحصیلی کرده است.

 

مدیر کانون نبی اکرم (ص) اندیمشک بیان کرد: کتابخانه این مسجد با هدف انس مردم با مسجد، ایجاد بستر مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی افراد راه‌اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: تهیه کمک جهیزیه برای افراد نیازمند، تهیه بسته‌های مواد غذایی خشکبار، پخت غذا برای زائران اربعین حسینی و سیل‌زدگان سال ۹۸، تهیه مواد خوراکی و پوشاک برای سیل‌زدگان پلدختر و روستاهای شوش و زلزله‌زدگان کرمانشاه، تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و پرداخت هزینه درمان بیماران بی‌بضاعت از جمله فعالیت‌های جهادی مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک به شمار می‌روند.

 

ماسوری اضافه کرد: کانون نبی اکرم (ص) اندیمشک از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به اقداماتی همچون راه‌اندازی کارگاه ماسک و دستکش، توزیع مواد ضدعفونی، مواد شوینده و دستمال کاغذی و اجرای رزمایش کمک مومنانه پرداخته است.

 

وی اظهار داشت: به پاس زحمات و خدمات ارزنده جهادگران عرصه سلامت به ویژه در ایام سخت کرونا و با توجه به ایجاد روحیه ایثارگری در جامعه، این جهادگران مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مدیر کانون نبی اکرم (ص) اندیمشک خاطر نشان کرد: همزمان با اربعین حسینی اجرای مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه و برگزاری مسابقه پیامکی و مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

 

کد خبر 980688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha