مکتب امام حسین (ع) رسانه جاودان حق طلبی

مکتب امام حسین (ع) یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال ۲۰۲۲ پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

خبرگزاری شبستان- ایرج ناظمی: مکتب امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و بارزترین مصداق و معیار حق‌طلبی. این مکتب خود یک رسانه جاویدان ابدی است که از ظلمات جهل کوفه تا دنیای مدرن سال 2022 پیام آزادگی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی را به جهانیان مخابره کرده است و کدام رسانه مدرنِ زمان ما را، یارای چنین رسالت بزرگی است؟

مگر نه اینکه رسانه، هدایتگر و روشن‌کننده حقایق است؟ چه رسانه‌ای فروزان‌تر و بیدارگرتر از عاشورا؟ مگر نه اینکه رسانه، افشاگر حق از باطل و رسواکننده فساد و تباهی است؟ پس چه رسانه‌ای رساتر از خطابه زینب کبری (س) وقتی طومار فساد معاویه را در هم پیچید و دودمان ستم یزیدیان را در هماره تاریخ بر باد داد.

پیام نهضت حسینی به جامعیت تاریخ است؛ به‌روشنی خورشید و به فراگیری از ازل تا به ابد. پیام عاشورا، جهان را در برگرفته است و همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها را هم‌صدا و مجاور کرده است.

مکتب حسینی، یک رسانه دینی تمام‌عیار است که لحظه‌لحظه بر مخاطبانش افزوده می‌شود. این مکتب تمام معیارهای یک رسانه مؤثر را دارد و آن‌چنان اثرگذار است که حتی غیرمسلمانان برایش نذر می‌کنند و شفا می‌گیرند.

این رسانه در تمام ادوار خاموش نشده است و هر ساعت مولد یک جریان جدید است که موجودیت خود را از کربلا وام می‌گیرد.

این رسانه باشکوه در خود مفاهیم پر ابهتی همچون عاشورا، شهادت، ایثار، شجاعت و اخلاق و مروت و پایمردی در عبادت را نهادینه کرده و مولود شخصیت‌های اسوه‌ای است که هر یک نمادی مستحکم از اخلاق و انسانیت هستند.

بخش سترگی از این رسانه را حضرت عباس (ع) می‌نویسد؛ کوه شجاعت و شرزه شیر میدان‌های نبرد حق علیه باطل و الگوی بی‌بدیل ایثار و مردانگی و دفاع از شرافت و غیرت.

کربلا رسانه‌ای است که سراسر درس انسانیت و اخلاق مخابره می‌کند. هرلحظه بر مخاطبینش افزوده‌شده و هیچ‌گاه محتوای بی‌بدیلش تکراری نمی‌شود. هر پیام و هر خبرش شفای آلام دردمندان است و کلمه به کلمه طنین عشق و امید و رستگاری.

نهضت حسینی، یک رسانه جریان ساز است که هرماه و سال، بر اساس صداقت و مظلومیت و ایثار و حق‌طلبی که در ذات آن جریان دارد، مولود یک جنبش انسان‌ساز و ایمان محور در جهان است. از غرب تا شرق گیتی و از شمال تا جنوب کره خاکی، این مکتب در صدا، خط و تصویر و افکار حق‌طلبان جهان، جریان دارد و جریان ساز نهضت‌های رهایی‌بخش عالم شده است. نهضت‌هایی که با دست‌خالی و تنها با شعار «هیهات من الذله» روبروی کفر و ظلم و جور و فساد می‌ایستند و با غریو «هل من ناصر ينصرني» و سلاح ایمان در برابر استکبار و استعمار و سیطره بوق‌های امپریالیستی حرکت می کنند.

مکتب حسینی، این بزرگ رسانه عالم اسلام در درون خود سرفصل‌ها و پیام‌های فراگیر دیگری نیز دارد. حضرت زینب (س) و خطابه‌های آتشینش که کوه استبداد اموی را در خود پیچید و زیرو زبر کرد، نمونه‌ای بارز از اثرگذاری رسانه‌ای است که 14 قرن، رسوایی بارگاه طاغوت و خونخواهی از شرافت آل الله را در پی داشته است.

در این رسانه مؤثر دنیای اسلام، زیباترین و اثرگذارترین متن گنجانده‌شده؛ زیارت عاشورا که سند شفاعت دوست داران ائمه است و فرازهای دل‌نشینش سنگ را به لرزه وا‌می‌دارد.

پس چه ستودنی است که رسانه زندگی ما مکتب حسینی باشد و هرروز با پیام‌های بدیع این نهضت جاوید زندگی خود را بسازیم و چراغ هدایت ابا‌عبدالله (ع) را روشنگر مسیر حق از باطل، در جاده پر سنگلاخ زندگی امروز کنیم.

کد خبر 980934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha