هدف صادراتی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال محقق شد

رستمی گفت: با صادرات ۲۳ و نیم میلیون دلار کالا از استان طی نیمه نخست امسال، هدف صادراتی استان چهارمحال و بختیاری در این مدت بیش از هدف تعیین شده محقق شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «سجاد رستمی» شامگاه (چهارشنبه ۱۶ مهر) در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی این استان که در سالن شهید مردانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف صادراتی نیمه نخست امسال ۲۰ میلیون دلار بود که این مهم نه تنها تحقق یافت بلکه بیش از آن نیز صادرات از استان انجام شده است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگرچه در ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها روند صادرات با کندی انجام می‌گرفت اما پس از آن این عقب ‌افتادگی جبران شد و طی شش ماهه اول امسال، ۲۳ و نیم میلیون دلار کالا از استان صادر شد.

 

وی تصریح کرد: روند صادراتی کشور نسبت به میانگین کشور در وضعیت بهتری قرار دارد و امید است تا پایان سال بیش از ۴۰ میلیون دلار کالا از استان چهارمحال و بختیاری صادر شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: بادام، نمد، لوازم خانگی شامل کولر، یخچال، ماشین لباسشویی، خوراک آبزیان، سنگ‌هایی نظیر مرمر، ظروف چینی، ماشین‌ آلات کشاورزی، شیر خشک نوزاد، سیمان، مفتول‌های آلیاژی آلومینیوم، کفپوش، مصنوعات پلاستیکی، دستکش و روغن آفتابگردان از کالاهای صادراتی استان به شمار می‌رود.

 

رستمی تصریح کرد: کشورهای عراق، افغانستان، هند، چین، امارات متحده عربی، ارمنستان، آذربایجان، ازبکستان، سوریه، رومانی، ایتالیا، سوئد و ترکیه از جمله کشورهای هدف صادراتی استان در نیمه نخست امسال بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ارزش وزنی کالاهای صادراتی استان چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ هزار تن بوده است.

 

کد خبر 980941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha