مراسم قرائت زیارت اربعین حسینی در هرمز برگزار شد

مردم مومن و دوستدار اهل بیت (ع) جزیره هرمز در چهلمین روز از شهادت شهدای دشت کربلا با رعایت پروتکل های بهداشتی در منازل خود به عزا نشسته و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای شبستان از بندرعباس، اربعین حسینی یادآور گذشت ۴۰ روز از فراق بهترین بندگان خداوند است که لب تشنه بدست ظالم ترین قوم به شهادت رسیدند و به همین مناسبت آیین های مختلفی در جزیره الشهدای هرمز برگزار شد.

 

درتمامی معابر جزیره الشهدای هرمز پرچم های سیاه عزا به اهتزاز درآمده و بنرها و پارچه نوشته های مذهبی بر سر در اماکن به رسم هر سال نصب شده تا شعار ما ملت امام حسینیم در امتداد تاریخ ادامه پیدا کند.

 

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مراسم اربعین با محدودیت  برگزار شدو ارادتمندان خاندان نبوت با شیوه های جدید به سوگ چهلمین روز از شهادت امام حسین(ع) و ۷۲ تن یار باوفایش می نشینند.

 

زیارت اربعین، عاشورا و وارث از بلندگوی مساجد، حسینیه ها و معابر در صبح اربعین حسینی به گوش می‌رسید تا دلهای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) را روانه کربلا و بین الحرمین شود.

 

مردم قدرشناس و ولایی جزیره هرمز بویژه جوانان به دلیل عمومی نبودن برنامه های عزاداری اربعین، از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای نشر معارف اهلبیت پیامبر(ص) استفاده کرده اند.

 

کد خبر 981105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha