تنها هفت روستا در قزوین دارای کتابخانه است

محمدبیگی گفت: در استان قزوین ۸۲۴ روستا وجود دارد که هفت روستا دارای کتابخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قزوین بیان کرد: با توجه به رسالت فرهنگی کتابخانه های عمومی در سطح جامعه، این نهاد فرهنگی با توجه به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در سطح استان، برنامه های متفاوتی را در 6 ماهه نخست سال جاری اجرا کرده است. 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی ادامه داد: اهتمام جدی برای ساخت و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان وجود دارد، امید است با همکاری مسئولان شاهد ساخت و تکمیل این پروژه استان قزوین باشیم که به طور حتم در ارتقای شاخص های فرهنگی استان تغییر مطلوبی ایجاد خواهد کرد.

 

وی به روز روستا و عشایر اشاره کرد و افزود: در سطح کشور  62 هزار آبادی وجود دارد که تنها یک و نیم درصد دارای کتابخانه هستند و در استان قزوین 824 روستا وجود دارد که هفت روستا دارای کتابخانه است و با توجه به نیاز منطقه به کتابخانه لازم است تا کتابخانه های روستایی تقویت و ساخته شوند.

 

محمدبیگی تأکید کرد: سهولت دسترسی به کتابخانه عمومی و همچنین منابع غنی موجود در کتابخانه از مهم ترین عناصر ترغیب مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی در روستا است.

 

وی تصریح کرد: کتابخانه روستایی، با اهداف فرهنگی، علمی و فنی در خدمت تعالی فکر و توسعه عمل روستائیان است که می تواند با ایجاد تأثیرات سازنده بر زندگی مردم روستا، نقش مهمی در توسعه و اقتصاد روستا داشته باشد، از طرفی به دلیل نفوذ کمتر اینترنت در روستاها، کتابخانه ها می تواند به عنوان بهترین و امن ترین محیط فرهنگی ارائه خدمت کند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین همچنین استفاده از ظرفیت سایر دستگاه های اجرایی در راه اندازی کتابخانه در مناطق مختلف را راهی مناسب برای توسعه فضاهای کتابخانه ای دانست و گفت: برای افزایش فضای کتابخانه‌ای در روستاها نیازمند استفاده از ظرفیت خیران محترم شهرستان و مساعدت ادارات و سازمان‌های ذی ‌ربط هستیم.

کد خبر 981316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha