احیاء امر به معروف و نهی از منکر کلید حل مشکلات جامعه است

حجت الاسلام فرهنگیان، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را کلید حل مشکلات جامعه دانست و گفت : گسترش فرهنگ فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام مسلم فرهنگیان مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقروکلیایی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : در دین اسلام بسیار به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده و از مهم ترین هدف قیام امام حسین در عاشورا زنده نگه داشتن این وظیفه ی مهم بود که جان امام و فرزندانش برای امر به معروف و نهی از منکر فدا شد .

 

وی خاطر نشان کرد: اگر در یک جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر گسترش پیدا کند باعث خواهد شد که بسیاری از منکراتی که در جامعه انجام می دهیم و بسیاری از معروفاتی که در جامعه فراموش شده احیا شود.

 

حجت الاسلام فرهنگیان با اشاره به فرموده خداوند که در سوره آل عمران آیه ی ۱۰۴ در زمینه ضرورت امر به معروف و نهی از منکر آمده است گفت : خداوند در این آیه فرموده باید امتی از شما امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهد . نه تنها به صورت فردی بلکه به صورت گروهی باید انجام شود و به عنوان یک وظیفه ی عمومی و همگانی که هر کسی در حد توانایی خود باید امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهد.

 

حجت الاسلام فرهنگیان ضمن اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اگر این وظیفه ی همگانی در جامعه انجام گیرد، بسیاری از معروفاتی که در جامه فراموش شده و منکراتی که انجام می شود پایان می یابد .

 

وی در ادامه  آثار و نتایج گسترش امر به معروف و نهی از منکر را بیان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات فرهنگی و مذهبی که وجود دارد به دلیل فراموش شدن امربه معروف و نهی از منکر است اگر احیا شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد .

 مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان سنقروکلیایی بیان کرد:پیشگیری از فساد و حل برخی مشکلات در گرو قدرت منسجم است و اسلام شناسی یکی از ویژگی ها برای کسانی است که امر به معروف میکنند

کد خبر 981714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha