ملت بحرین آل خلیفه را با برپایی اربعین حسینی به چالش کشید

جنبش الاحرار بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: ملت بحرین آل خلیفه را با برپایی مراسم اربعین به چالش کشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از revolutionbahrain، جنبش احرار بحرین در بیانیه ای با عنوان «ملت آل خلیفه را به چالش می کشد و مراسم اربعین را با فریاد هیهات منا الذلة برگزار می کند»، اعلام کرد: مردم بحرین با وجود دشمنی آل خلیفه با دین و عقاید و اصول ملت، اربعین امام حسین(ع) را برگزار کردند.

 

این جنبش اعلام کرد: آل خلیفه  جنایت های بسیاری در حق مردم بحرین با قتل و زندان مرتکب شده است، این ظلم چهره تاریخ بحرین را سیاه کرده است. آل خلیفه با طرفداری از اشغالگران صهیونیست سقوط خود را کامل کرده است.

 

در این بیانیه آمده است: آل خلیفه به بهانه نگرانی از شیوع ویروس کرونا از برپایی شعایر حسینی در بحرین جلوگیری کرد. این اقدام روش دیگری از دروغ و نفاق آل خلیفه است.  آل خلیفه برای ممنوعیت برپایی موکب های حسینی که صدها سال مردم بحرین در آن شرکت کردند، دست به اقدامات دیگر نیز زده است.

 

«زید بن رعد الحسین» کمیسر عالی حقوق بشر پیشین تاکید کرد: سیاست های آل خلیفه نوعی آزار و اذیت و ظلم در حق مردم بحرین به شمار می آید.

 

جنبش الاحرار اعلام کرد: مردم بحرین به اصول بهداشتی پایبند هستند و علاقه زیادی به زندگی دارند و از قوانین بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی که پزشکان به آن پیشنهاد داده اند، عدول نمی کنند. مردم بحرین توانایی خود را در عملکرد خوب و پایبندی به تدابیر بهداشتی و شرعی نشان داده اند. این مسئله خشم آل خلیفه را برانگیخته است. به طوری که آل خلیفه به سمت روش باج خواهی روی آورد تا از برپایی مراسم اربعین که روز پنجشنبه گذشته برگزار شد، جلوگیری کند.

 

کد خبر 981894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha