شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند

حجت الاسلام بیدارم با تاکید براینکه شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد گفت: شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد.

حجت‌الاسلام «روح الله بیدارم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص میزان تعامل  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با شهرداری اصفهان برای اجرای نیات واقفان اظهار داشت: بخش زیادی از موقوفات با نیات فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خدماتی هستند، بنا براین احیای موقوفات موجب رفع چالش‌ها و آسیب های شهر از این ناحیه می‌شود و نظارت نیز رسالت ذاتی شورای شهر است بنابراین شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با بیان اینکه رویکرد شورای شهر در دوره پنجم فرهنگی اجتماعی است و بررسی آسیب‌های اجتماعی و برطرف کردن چالش‌های آن را در دستور کار دارد، اظهار کرد: اماکن مذهبی و متبرکه به نوعی قطب‌های فرهنگی شهر اصفهان هستند و این ساختار باید پابرجا باشد تا بتوان کارهای فرهنگی و اجتماعی را با محوریت امامزادگان انجام شود.


وی گفت: در این زمینه شورای شهر در تخصیص بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد و بقعه‌های متبرکه توجه داشته باشد و میزان بودجه این اماکن را مشخص کنند.


حجت‌الاسلام بیدرام با بیان اینکه شورای شهر نقش نظارتی بر عملکرد شهرداری دارد و می‌طلبد که این نهاد بر عملکرد شهرداری در اماکن موقوفه نظارت داشته باشد، اضافه کرد: باید شهرداری در این زمینه همکاری کند تا این موقوفات به انتفاع برسد و اجاره ندهد که موقوفات از بین بروند، شهرداری باید حق و حقوق موقوفات را پرداخت کند تا بتوان نیات واقفان را اجرا کرد.


وی تاکید کرد: باید موارد اختلافی اوقاف و شهرداری اصفهان احصاء شود و با نظارت شورای شهر و با تعامل بین اوقاف و شهرداری اصفهان این اختلافات برای اجرای نیات واقفان برطرف شود و اجازه ندهیم این مسایل به مراجع نظارتی و قضایی کشانده شود.


رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: اوقاف همواره برای اجرای پروژه‌های شهرداری تعامل داشته و این انتظار را به صورت متقابل از شهرداری داریم.

کد خبر 982129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha