۳۱ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی گیلان بهره مند شدند

طوفانی با اشاره به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در مراکز مشاوره‌‌ای بهزیستی گیلان گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۱ هزار نفر در این مراکز از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند.

«آریا طوفانی» با اشاره به هفته سلامت روان و لزوم توجه به این مقوله مهم در جامعه امروز به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: بهزیستی گیلان دارای ۹۶ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی، یک مرکز مشاوره دولتی و مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ است.

 

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی گیلان  با اشاره به خدمات مشاوره‌ای ارائه شده در این مراکز افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۱ هزار نفر در این مراکز از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند.

 

وی با بیان اینکه مرکز مشاوره‌ای تلفنی ۱۴۸۰ از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب آماده پاسخگویی به مردم است، تصریح کرد: پنج هزار و ۲۸۶ نفر از خدمات مشاوره‌ای این مرکز در زمینه‌های  خانوادگی، فردی، اضطراب فرزندان و غیره در نیمه نخست سال گذشته بهره‌مند شدند.

 

طوفانی از فعالیت ۲۴۰ روانشناس، یک روانپزشک و یک روان‌سنج در مجموعه بهزیستی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: ارایه خدمات پیشگیرانه، آموزش‌های تخصصی مرتبط و به‌هنگام ویژه حوزه مشاوره و راهنمایی، خدمات مشاوره و راهنمایی خط ارتباطی ۱۴۸۰، روانشناسان مراکز کنترل و کاهش طلاق، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمان اعتیاد، خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها، اقدامات تخصصی و توانبخشی همکاران روانشناس در حوزه سالمندان نیازمند، ناشنوایان، معلولان جسمی و بیماران روان، نابینایان و حمایت‌های روانشناختی به آنان و خانواده‌هایشان و غیره با هدف ثبات و ارتقاء سلامت در بهزیستی انجام می‌شود.

کد خبر 982197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha