گسترش فرهنگ مدرسه سازی با طرح «آجر به آجر»/ تلاش برای رسیدن سرانه فضای آموزشی گلستان به میانگین کشور

رخشانی مهر گفت: به منظور استفاده از ظرفیت تمامی مردم برای مدرسه سازی و گسترش فرهنگ کار خِیر طرح آجر به آجر تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهرالله رخشانی مهر» عصر امروز(دوشنبه ۲۱ مهر) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: در سفر به استان گلستان از پروژه های نیمه تمام و همچنین از پروژه های نیاز به تخریب و بازسازی بازدید کردم.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، سرانه فضای آموزشی استان گلستان را حدود ۴.۹۴ اعلام کرد و ادامه داد: این میزان حدود ۰/۲ متر مربع با میانگین سرانه فضای آموزشی کشور فاصله دارد و این مهم نشان می دهد برای رسیدن سرانه فضای آموزشی گلستان به میانگین کشور باید تلاش بیشتری شود.

 

وی تصریح کرد: گرچه پس از وقوع سیل در گلستان مشکلات و آسیب هایی برای مردم ایجاد شد اما برکاتی نیز به همراه داشت و در اردیبهشت ماه سال ۹۸، همایشی برای سه استان سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان برگزار شد که در آن همایش خیران حدود ۲۱۰ میلیارد تومان کمک کردند که معادل همین میزان را باید دولت برای تکمیل پروژه های مناطق سیل زده اختصاص دهد.

 

رخشانی مهر یادآور شد: از محل پروژه های مشارکتی با خیران تاکنون ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به استان گلستان تخصیص دادیم که این میزان تا ۶۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در حوزه تجهیزات مدارس نیز در سال ۹۹ کمک های خوبی به استان گلستان انجام شد و تاکنون حدود 8.5 میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه نیاز مدارس به ویژه هنرستان های گلستان به تجهیزات جدی است، خاطرنشان کرد: در مجموع طی دو سال اخیر از محل اعتبارات دولتی حدود 180 میلیارد تومان اعتبار به استان گلستان اختصاص یافت، همچنین 90 میلیارد تومان نیز از سوی خیران کمک شد.

 

رخشانی مهر اضافه کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مطالبه مقام معظم رهبری است وظیفه ای بر عهده سازمان نوسازی مدارس گذاشته شد تا شیوه های مشارکت مردم در موضوع مدرسه سازی را تغییر دهیم و الزاما به سراغ خیرین متمکن نرویم بلکه از ظرفیت تمامی مردم برای مدرسه سازی استفاده کنیم، در همین راستا گسترش فرهنگ کار خِیر و مدرسه سازی در دستور کار ما قرار گرفت و برای جمع آوری کمک های خرد طرح آجر به آجر تعریف شده است.


رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در طرح آجر به آجر هر کسی به اندازه توان خود در مدرسه سازی مشارکت می کند، گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار نفر از خیران یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی مشارکت کردند اما با اجرای طرح آجر به آجر در مدت پنج روز 54 هزار نفر در مبالغ کمتر در مدرسه سازی کمک کردند.

 

وی افزود: در راستای طرح آجر به آجر برای ساخت یک مدرسه در روستای میاندره واقع در شهرستان کردکوی استان گلستان تاکنون 54 میلیون تومان جمع آوری شده که 2 هزار و 140 گلستانی در جمع آوری آن مشارکت داشتند.


 

کد خبر 982442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha