تابوی تحریم صهیونیستها در جهان عرب شکسته شد

یک کشتی باری اماراتی وارد شهر بندری حیفا در سرزمین های اشغالی شده و رسماً مسیر جدید حمل و نقل مستقیم امارات متحده عربی را به اسرائیل افتتاح می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک کشتی باری اماراتی وارد شهر بندری حیفا در سرزمین های اشغالی شده و رسماً مسیر جدید حمل و نقل مستقیم امارات متحده عربی را به اسرائیل افتتاح می کند.

 

این کشتی موسوم به MSC Paris هشت کانتینر پر از وسایل الکترونیکی ، لوازم شوینده، آهن و تجهیزات اطفا حریق را از بندر جبل علی دبی به حیفا منتقل کرد.

 

اِشل آرمونی ، رئیس هیئت مدیره در بندر حیفا می گوید: ما می خواهیم این خط را هفته ای یک بار توسط MSC ببینیم و بعداً شاید حتی بیشتر هم داشته باشیم.

 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این اتفاق خوشحال شد و گفت این کالاهای ارزان قیمت به درد ساکنان سرزمین های اشغالی می خورد.

 

مقامات اسرائیلی تخمین زده اند که تجارت دوجانبه ممکن است به 4 میلیارد دلار در سال برسد .

 

سخنگوی MSC اضافه کرد که اولین بار است که کانتینرهایی که از امارات متحده عربی هستند با یکی از کشتی های خود در حیفا تخلیه می شوند.

 

چند ماه پیش ، چنین سفری از دبی به حیفا غیر قابل تصور بود. در اواسط ماه اوت ، اسرائیل و امارات در بیانیه مشترکی که توسط کاخ سفید صادر شد ، اعلام کردند که با عادی سازی کامل روابط موافقت کرده اند و این باعث خشم فلسطینیان و دیگر طرفداران آرمان فلسطین علیه اشغال اسرائیل شده است.

 

در اواخر همان ماه ، ابوظبی رسما قانونی را لغو کرد که پیش از این هر گونه تجارت را با رژیم صهیونیستی تحریم می کرد.

 

امارات متحده عربی ، که مدتهاست خود را به عنوان مدافع آرمان فلسطین معرفی می کند، از سوی بسیاری از گروه های فلسطینی و کشورهای اسلامی محکوم شده است.

کد خبر 982522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha