افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهرم به ۳۸۶۹ نفر

ارجمند از شناسایی ۵۳ بیمار جدید کرونایی در شهرستان جهرم خبر داد که شمار بیماران مبتلا به این ویروس را به سه هزار و ۸۶۹ نفر رسانده است.

«سیدمجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با نگاهی به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر تا روز دوشنبه 21 مهرماه به شناسایی 53 مورد جدید ابتلا به این بیماری اشاره کرد و گفت: با شناسایی این تعداد بیمار در روز گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم تا کنون به سه هزار و 869 نفر افزایش یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: در سه مرکز نمونه گیری بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم و یک مرکز در خفر تا کنون تعداد 11 هزار و 354 نمونه از بیماران گرفته شده که حدود چهار هزار مورد آن مثبت بوده است.

 

وی به تعداد بیماران بهبودیافته کرونایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از میان این تعداد بیمار، تا کنون سه هزار و 377 مورد به بهبودی کامل رسیده و از قرنطینه خارج شده اند.

 

ارجمند همچنین به بیماران مبتلا به کرونا که اکنون در قرنطینه هستند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 492 بیمار مبتلا به کرونا تحت نظارت پزشکان در قرنطینه خانگی طول دوره درمان خود را سپری می کنند.

 

وی با توصیه به مردم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: عدم توجه به هشدارها از عوامل شیوع گسترده ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور است که اگرچه این مهم در شهرستان جهرم توسط مردم جدی گرفته می شود اما نباید از انجام مداوم و مستمر آن غافل بود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران بستری مشکوک و مثبت کرونایی در بیمارستان پیمانیه این شهرستان اشاره کرد که تعداد آنها تا روز گذشته 33 نفر بوده و این آمار روزانه در حال افزایش است.

 

وی به وضعیت این بیماران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد بیمار،  ۲۹ نفر در بخش های عمومی و چهار بیمار در بخش آی سی یو بستری بوده و روند درمان خود را سپری می کنند.

 

ارجمند از ترخیص 10 بیمار از بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم در روز گذشته خبر داد و گفت: همچنین پنج بیمار جدید نیز به تعداد بیماران بستری در این بیمارستان افزوده شده اند.

 

وی از فوت یک بیمار دیگر مبتلا به کرونا خبر داد و عنوان کرد: این بیمار یک آقای 65 ساله جهرمی بوده که با فوت وی شمار جان باختگان کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به 84 نفر رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم همچنان راه مقابله با ویروس کرونا را استفاده مداوم از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی دانست و از مردم خواست با رعایت شیوه نامه ها، شست و شوی مداوم دست ها و عدم حضور در تجمعات از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

 

کد خبر 982554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha