مبتلایان همچنان در حال افزایش هستند / ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا بستری شدند

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و رقم مجموع بیماران به ۲۴۸ نفر رسید این در حالی است که رقم مبتلایان جدید همچنان در حال افزایش هست.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 50 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و رقم مجموع بیماران به 248 نفر رسید این در حالی است که رقم مبتلایان جدید همچنان در حال افزایش هست و شهروندان باید نسبت به رعایت مسائل بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 60 بیمار بد حال به دلیل وخامت بیماری در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و 34 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: طی همین مدت 3 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

حبیب زاده اعلام داشت: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرعین، گرمی، نیر، نمین، اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان های اردبیل و مشگین شهر طی چند ماه گذشته قرمز بوده و این روند تداوم دارد که این مسئله نشان می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان ها به خوبی رعایت نمی شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

کد خبر 982670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha