افزایش آمار کودکان مشکوک حاد تنفسی در آران و بیدگل

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه پیک جدید، بیشتر سنین پایین را درگیر می‌کند، نسبت به افزایش ورودی کودکان کرونایی به مراکز درمانی این شهرستان هشدار داد.

«محمدرضا افاضل» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طی هفته اخیر شاهد افزایش مراجعات سرپایی و بستری چندین مورد کودک زیر ۵ ساله مشکوک حاد تنفسی در مرکز درمانی شهرستان آران و بیدگل هستیم.

 

معاون درمان شبکه بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی شهرستان آران و بیدگل افزود: بررسی ها نشان می دهد همراهی کودکان بدون محافظت در مراکز خرید، تجمعات و دورهمی های شلوغ خانوادگی مهم ترین دلیل زمینه ساز ابتلای آنان به بیماری های تنفسی واگیری است.

 

افاضل افزود: از طرف دیگر  شاهد این هستیم که برخی از والدین، بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه تردد می کنند و علیرغم حضور اطفال شان در وسیله نقلیه یا منزل باعث انتقال عامل بیماری به فضای خانواده می شوند.



معاون درمان شبکه بهداشت، درمان شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: استفاده از ماسک عملا برای کودکان زیر ۵ سال امکان پذیر نیست و استفاده طولانی برای آنان توصیه نمی شود لذا در بسیاری از موارد، کودکان می توانند ناقلان خوبی برای انتقال بیماری به افراد مسن تر و مبتلایان به بیماری های زمینه ای باشند.

 

افاضل با بیان اینکه پیک جدید کرونا، بیشتر افراد سنین پایین را درگیر می‌کند، اظهار داشت: والدین شرایط حساس این روزهای شهرستان را بیشتر درک و از حضور غیرضروری و بدون محافظت در تجمعات پرهیز کنند.

 

وی افزود: متاسفانه برخی ادعا می کنند علیرغم بی توجهی به تمام توصیه های بهداشتی همچنان سالم هستند! اما مهم ترین بخش در زمینه بیماری های واگیری مانند کرونا این است که با رعایت مسئولیت فردی و اجتماعی خود، عامل انتقال  بیماری به دیگران از جمله کودکان و بزرگترها و عزیزان ضعیف تر خود نباشیم./

کد خبر 982765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha