اهمیت فعالیت خبرگزاری دینی در جامعه و اذهان عمومی/ شبستان یکی از خبرگزاری‌های قوی است

حسنی خونسار ، گفت: فعالیت خبرگزاری های دینی بر محور فعالیت های جنبی مساجد در جامعه و اذهان عمومی بسیار مهم و حائز اهمیت است .

 معصومه حسنی خونسار مدیر کل کتابخانه های استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه  گفت:اهمیت و جایگاه مساجد همانطور که پیدا است بر کسی پوشیده نیست.
همچنان که امام صادق (ع) می فرماید:خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: مساجد خانه‌‌های من در زمین‌‌اند، خوشا به حال بنده‌‌ای که در خانه‌‌اش خود را طاهر کند (وضو بگیرد) و بعد مرا در خانه‌ام زیارت کند، اینجا دیگر بر میزبان است که مهمان خود را گرامی بدارد. (ثواب‌الاعمال، ص 69)

 

وی خاطر نشان کرد: یک خبرگزاری می تواند فعالیت و برنامه هایی که در مساجد برگزار می شود به سمع و نظر مخاطب برساند و مخاطب و مردم عامه را نیز به سمت و سوی این برنامه ها و فعالیت های فرهنگی سوق دهد.

 

مدیر کل کتابخانه های استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه، افزود: مساجد ارزشمند ترین پایگاه فرهنگی هستند و از جایگاه ویژه ای برای ما مسلمانان برخوردار است و مردم در این پایگاه فرهنگی با راز و نیاز با معبود خود احساس آرامش می کنند.

 

حسنی خونسار با اشاره به اینکه یک رسانه دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند، اظهار کرد: در اینجا رسالت کاری رسانه ها برای همه مشخص است و یک رسانه دینی باید آگاهی دهنده و آموزنده باشد و در راه روشنگری و آموزش و در برجسته کردن نکته های اثر گذار بر اذهان عمومی تلاش کند.

 

وی گفت: بسیاری از مخاطبان امروزی اخبار که عامه مردم  هستند و از سواد رسانه برخوردار نیستند، در دره های خطرناک فضای مجازی راه خود را گم کرده اند و با هجمه ای از اطلاعات مواجه شده اند و این بهترین زمان برای سوق دادن این مخاطبان به راه درست است و رسانه می تواند با مخاطب شناسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مکتوب و شفاهی و اخبار، مخاطب خود را آگاه کند و در راه جذب مردم خصوصا جوانان قدم بردارد.

 

حسنی خونسار، بیان داشت: یک رسانه دینی وظایفی فراتر از سایر رسانه ها را بر عهده دارد و انتظار مردم از آن فقط ارسال اخبار یک اتفاق نیست بلکه باید اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار دهد که تشریح روشنی از مسائل آموزنده و آموزشی نیز باشد و باید برای ترویج این مسائل بسیار قدرتمند تر عمل کند.

 

وی با اشاره به فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی در استان گفت: خبرگزاری شبستان یکی از خبرگزاری های قوی است که راه خود را پیدا کرده و جایگاه ویژه ای در بین تمام خبرگزاری ها دارد.

 

وی افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه و رسالت کاری خبرگزاری شبستان را می توان در یک راستا ارزیابی کرد، چرا که هر دو برای اعتلای فرهنگ عمومی تلاش می کنند، و رشد و توسعه فرهنگ عمومی در ارتقای سطح آگاهی علمی و دینی برای مردم، یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

 

 

کد خبر 982951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha