تاریخ درباره توافق با اسرائیل قضاوت خواهد کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس بار دیگر معاملات میانجیگری آمریكا كه امارات متحده عربی و بحرین ماه گذشته برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا كرده اند را محكوم كرد و هشدار داد كه تاریخ نسبت به كشورهای عربی قضاوت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس بار دیگر معاملات میانجیگری آمریكا كه امارات متحده عربی و بحرین ماه گذشته برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا كرده اند را محكوم كرد و هشدار داد كه تاریخ نسبت به كشورهای عربی قضاوت خواهد کرد.  

 

اسماعیل هنیه روز دوشنبه در مصاحبه ای با پرتال خبری میدل ایستای گفت که کشورهای عربی صلح کننده با اسرائیل بازنده خواهند بود زیرا رژیم اشغالگر سرانجام آنها را استعمار خواهد کرد.

 

هنیه گفت: پروژه صهیونیستی یک پروژه توسعه طلبانه است که هدف آن ایجاد اسرائیل بزرگ است که امارات و بحرین به عنوان وسیله نقلیه این پروژه استفاده می شوند.

 

 در اواسط سپتامبر ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، ریاست امضای پیمان های عادی سازی بین تل آویو ، ابوظبی و منامه را بر عهده داشت. در طی مراسمی در کاخ سفید ، ترامپ گفت پنج یا شش کشور دیگر به این توافق اضافه خواهند شد.

 

گزارش ها می گویند سودان و عمان می توانند در صف بعدی عادی سازی اسرائیل قرار بگیرند.

 

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفت: ما روسای صهیونیستها را بهتر از آنها می شناسیم. ما می دانیم که آنها چگونه فکر می کنند. ما می خواهیم به برادران خود در امارات متحده عربی بگوییم که آنها در نتیجه این توافق ها ضرر خواهند کرد زیرا تنها هدف اسرائیل جستجوی یک جایگاه نظامی و اقتصادی در مناطق نزدیک به ایران است.

 

آنها از کشور شما به عنوان پایگاه نظامی استفاده خواهند کرد. ما نمی خواهیم که از امارات متحده عربی به عنوان صفحه پرتاب اسرائیل استفاده شود.

 

در جای دیگر سخنان خود ، رهبر حماس از دستیابی به موفقیت در مذاکرات آشتی با هدف تشکیل دولت وحدت ملی با جناح فلسطینی مستقر در رام الله ، به رهبری محمود عباس ، خبر داد.

 

هنیه همچنین به جلسات غیرعلنی اخیر حماس و فتح اشاره کرد و گفت: آنچه از آنها در جلسات غیرمستقیم می شنویم این است که آنها بر اهمیت شرکت حماس تاکید دارند.

کد خبر 983003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha