سرمایه گذاری مهم ترین راهکار برای رفع مشکل بیکاری است

میرزایی با اشاره به اهمیت جذب فرصت های سرمایه گذاری برای رفع مشکل بیکاری، گفت: مشکل بیکاری با تحمیل نیروی کار به بنگاه های اقتصادی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « حجت اله میرزایی» امروز (۲۳ مهر) در بازدید از طرح های اقتصادی و تعاون شهرستان بروجرد، گفت: شهرستان بروجرد قطب مهم صنایع غذایی، پوشاک و نساجی است.

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:  شهرستان بروجرد دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه صنعتی و توسعه کشاورزی است.

 

وی افزود: لازم است که استراتژی توسعه بلند مدتی برای شهرستان بروجرد تدوین شود.

 

میرزایی با بیان اینکه هر منطقه ای مزیت های طبیعی خود را دارد، افزود: به نظر می رسد که به تدریج خوشه صنایع غذایی و دارویی و خوشه صنایع پوشاک در حال شکل گیری است و باید این خوشه ها در شهرستان بروجرد تقویت شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر این حوزه ها و توانمندی های تقویت نشود ممکن است صنایع موجود هم آسیب ببیند و اگر تقویت شود می تواند به خوشه زاینده و بسط آیبنده در سال های آینده تبدیل شود.

 

میرزایی در ادامه با اشاره اهیمت برنامه ریزی در حوزه اشتغال، گفت:  مدیران باید توجه داشته باشند که مسئولیت اجتماعی باید حتما کاملا شفاف و روشن باشد ودر گزارش های حسابرسی بیاید و کاملا شفاف باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مدیران شهرستان مشکل اشتغال و بیکاری را با تحمیل نیروی کار جدید به بنگاه های اقتصادی فعال نخواهند حل کنند.

 

میرزایی با اشاره به مشکلات فرا روی شرکت کشت و صنعت و شرکت هفت تپه بروجرد، افزود: مشکلات فرا روی این دو شرکت نتیجه تحمیل نیروی کار به این بنگاه های اقتصادی است.

 

وی تصریح کرد: نزدیک 2 هزار و 100 نفر نیروی جدید بعد از خصوصی سازی توسط مدیران محلی به این بنگاه تحمیل شده است، درحالی که با نیروی انسانی موجود مساله بنگاه قابل حل و قابل  مدیریت بود.

 

میرزایی بیان کرد: نیروی جدید که عموما هم تمام وقت بودند اجازه  تنفس به بنگاه نداده و این بنگاه های برای حیات خود هم با مشکل مواجه شدند.

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: مشکل بیکاری را با روش های جدید و دیگری باید حل کرد.

 

وی جذب فرصت های سرمایه گذاری را بستر رونق اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد:  با سرمایه گذاری موجود در برخی بنگاه های اقتصادی فعال حتی یک نفر نیروی کار اضافه توجیهی ندارد و کمک به شهرستان و مردم نیست.

کد خبر 983045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha