درخواست از بایدن برای منصوب کردن قضات مسلمان در آمریکا

یکی از رهبران دموکرات «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را تشویق کرد تا در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ قضات مسلمان فدرال را منصوب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»،یکی از رهبران دموکرات «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را تشویق کرد تا در صورت پیروزی در انتخابات 2020 قضات مسلمان فدرال را منصوب کند.

 

نایب رئیس حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن  خواست تا در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر  برای اولین بار قاضیان مسلمان را منصوب کند.

 

«گریس منگ»، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا این درخواست را هفته گذشته در نامه ای به کمپین انتخاباتی بایدن مطرح كرد و از معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا خواست  تا این تعهد را بپذیرند.

 

در این نامه آمده است: قوه قضائیه امروز منعكس كننده آمریكایی نیست كه باید باشد.

 

این نامه می افزاید: تا سال 2020 عضوی منصوب در دادگستری فدرال وجود نداشته است که خود را مسلمان معرفی کند اما امیدواریم از این به بعد شاهد حضور قضات مسلمان در دادگستری فدرال باشیم.

 

این نامه توسط کانون وکلای مسلمان نیویورک تهیه و به امضای انجمن وکلای جنوب آسیا در نیویورک رسیده است.

 

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی پیو در سال 2018 میلادی حدود 3.5 میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می کنند.

 

مسلمانان به ویژه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا به شدت هدف تبعیض و بی عدالتی قرار گرفتند و به همین دلیل است که اکنون اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان حامی بایدن در انتخابات 2020 هستند.

کد خبر 983074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha