۱۴ هزار بسته معیشتی در دهه وقف بین نیازمندان توزیع می شود

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه در دهه وقف ۲۱ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در دهه وقف افتتاح خواهد شد، گفت: ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد احمدزاده» امروز (۲۳ مهر) در نشست خبری تشریح برنامه های دهه وقف ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر با بیان اینکه در دهه وقف برنامه تجلیل از واقفین را داریم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، گفت:در دهه وقف (۲۴ مهر تا ۳ آبان) ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان توزیع می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در دهه وقف ۲۳ نمایشگاه در شهرستان ها برگزار می شود و گفتگوی تلویزیونی مسئولین سازمان اوقاف با مردم انجام خواهد شد، اظهارکرد:مستندی از موقوفات تهیه شده که از رسانه ملی و فضای مجازی پخش خواهد شد همچنین از رسانه های فعال در حوزه وقف تحلیل خواهد شد.

 

وی دیدار با نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و فرماندار را از دیگر برنامه های این دهه عنوان کرد و ادامه داد: ۶۳ نشست با نخبگان جامعه برگزار خواهد شد، ۵۶ ایستگاه همه واقف باشیم در سطح شهر برپا خواهیم کرد، ۱۷ پروژه عمرانی را در شهرهای مختلف کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد و نشستی هم با مدافعان سلامت خواهیم داشت.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه دوره آموزشی توجیهی شوراهای هماهنگی امور خیریه شهرستانها را در دهه وقف برگزار می کنیم، گفت:با تعدادی از واقفین و ۱۹ خانواده شهید دیدار می کنیم همچنین ۱۳ مدل زنگ وقف و برگزاری مسابقات فرهنگی در بقاع متبرکه پیش بینی شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به برگزاری مراسم قرائت زیارت از راه دور با رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد و افزود: ۶ خیمه معرفت در بقاع متبرکه برپا می‌شود و ۱۵نفر روحانی مبلغ هم برای برنامه های دهه وقف اعزام می‌شوند، ۸ محفل انس با قرآن در بقاع برگزار می شود و به مناسبت آغاز ماه ربیع‌الاول برنامه عطر گر افشانی بقاع را انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد کل موقوفات استان ۲۶ هزار و ۲۰ عدد است، اظهارکرد:۲۲۰ موقوفه در سال ۹۸ به ثبت رسیده و از ابتدای سال جدید ۹۲هم موقوفه ثبت شده و موقوفاتی که از ابتدای سال جاری ثبت شده ۷۵۰ میلیارد ریال است که نیات اینها مذهبی، مساجد و خیریه می باشد.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۷۴ هزار و ۸۳۰ بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان با اعتبار ۱۶۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توزیع شده که تلاش کردیم با محوریت بقاع متبرکه و مساجد این اتفاق رقم بخورد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد این بسته ها در مشهد و ما بقیه در شهرستان ها توزیع شده، ادامه داد: از زمان شیوع کرونا ۸۵۰ هزار پرس غذای گرم هم تهیه و توزیع شده همچنین در طرح مهر تحصیلی برای ۳ هزار و ۲۴۵ دانش آموز لوازم التحریر تهیه کردیم و به آزادی ۱۴ زندانی غیر عمد هم کمک کردیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در بقاع متبرکه ۱۷۰ خادم ثابت، ۶ هزار نفر خادم افتخاری و ۱۲۸۲ نفر هم اعضای هیئت امناء خدمت می کنند، افزود: یکی از ماموریت های مهم بقاع در دوره شیوع کرونا کمک رسانی به آسیب دیدگان از کرونا بود که بخش اعظمی از خدمات اجتماعی در این مکان ها انجام شد.

 

وی ادامه داد: ۴۱ هزار متر مربع پروژه عمرانی در یکسال گذشته با هزینه ۷۹ میلیارد ریال انجام شده و ۹ هزار و ۸۰۰ متر هم سرمایه گذاری با هزینه ۵۴۴ میلیارد ریال انجام شده که به ارتقای بهره وری از وقف منجر می شود همچنین ۱۳ نیروگاه برق خورشیدی در دهه وقف امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان اینکه ۲۱ پروژه عمرانی بااعتبار ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در دهه وقف افتتاح خواهد، افزود:کارکرد رسانه در فرهنگ سازی وقف و امور خیریه، نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت، نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، نقش سازمان ها و دستگاهها در توسعه نهاد وقف، نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی، کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و ‌جهش تولید، جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری، خدمات اجتماعی نهاد وقف، نقش مردم در احیا و صیانت از موقوفات و نقش وقف در حوزه سلامت عناوین دهه وقف است.

کد خبر 983163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha