برخورداری ۳۰ خانوار عشایری در مرودشت از نعمت آب پایدار و سالم

بهرامی گفت: با اجرای طرح تامین آب شرب پایدار عشایری در تنگ «بخورا» در شهرستان مرودشت، ۳۰ خانوار عشایری از نعمت آب پایدار و سالم بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (چهارشنبه 23 مهر) در مراسم اجرا و بهره برداری از طرح تامین آب شرب پایدار عشایری در تنگ «بخورا» در شهرستان مرودشت گفت: طول این خط انتقال آب چهار هزار و 400 متر بوده و با بیش از 14 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی به اجرا درآمده است.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: با اجرای این طرح اقدام مطلوبی در حوزه تامین آب شرب پایدارعشایری در استان صورت گرفته که 30 خانوار عشایری را از نعمت آب پایدار و سالم بهره مند می کند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح های مرتع داری و  ایجاد سرپناه در مراتع این منطقه نیز توسط بهره برداران عشایری در ایجاد آغل برای دام، حفر چاه و کشت علوفه و گیاهان دارویی در مراتع نقش مطلوبی خواهد داشت.

بهرامی با تاکید بر لزوم کارت تردد و هویت گذاری دام بیان کرد: با هدف بازاریابی محصولات عشایری، سرمایه داران در صورت برخورداری از زمین برای اجرای میدان عرضه دام شرکت تعاونی عشایری در شمال استان فارس می توانند وارد این عرصه شوند.

وی تاکید کرد: شرکت های تعاونی نیز از آمادگی لازم در این زمینه برخوردارند که موجب جابجایی آسان تر دام در فصل ییلاقی و قشلاقی، جلوگیری از قاچاق دام عشایر و ... خواهد شد.

خاطر نشان می شود، اجرا و بهره برداری از طرح تامین آب شرب پایدار عشایری منطقه تنگ «بخورا» در شهرستان مرودشت با حضور فرماندار شهرستان مرودشت و جمعی از مسئولان شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 983263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha