ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد تا پایان امسال

عبدالملکی از تعهد کمیته امداد کشور برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش تا پایان امسال خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم تفاهم نامه هایی با بسیج سازندگی در ۶ استان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حجت الله عبدالملکی» عصر امروز(23 مهرماه) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی خراسان جنوبی در راستای توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه های جهادی گفت: طبق این تفاهم نامه قرار است با سرمایه گذاری 32 میلیاردی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، 1500 فرصت شغلی توسط گروه های جهادی در مناطق محروم خراسان جنوبی ایجاد شود.

 

وی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد در خراسان جنوبی 4500 فرصت شغلی است، گفت: این تفاهم نامه در شش استان کشور به ارزش 300 میلیارد تومان به امضا رسیده است که بیش از 10 هزار فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.

 

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور (ره) با بیان اینکه در کشور یک و نیم میلیون نفر جمعیت مستعد اشتغال یعنی یک سوم بیکاران کشور تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد، اظهارداشت: این در حالی است که کل بودجه امداد، یک درصد بودجه عمومی کشور و نیم درصد تسهیلات اشتغالزایی در کشور است.

 

عبدالملکی افزود: کمیته امداد بدون همکاری سایر نهاد و موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری این بار سنگین اشتغالزایی را نمی تواند به دوش بکشد، لذا از بخش های مختلف جامعه از جمله ظرفیت عظیم بسیج کمک گرفتیم.

 

وی با اشاره به اینکه غربی ها بدنبال تبدیل کشور ایران به کشور ضعیف از طریق انجام واردات و خام فروشی محصولات به ویژه منابع تجدید ناپذیر هستند، گفت: برخی ها در کشور با اجرا کردن سیستم نظریه توسعه وابسته به این راهبرد دشمن کمک می کنند.

 

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور (ره) افزود: چنانچه امروز بدنبال قوی کردن کشور از طریق افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی نباشیم، آیندگان ما در چهل سال آینده ما را لعن و نفرین خواهند کرد.

 

عبدالملکی با اشاره به اینکه نظریه توسعه وابسته که یک تفکر غربی پشت آن است، در سالهای اخیر بر سیستم اجرایی کشور حاکم بوده است، گفت: عاقبت نظریه توسعه وابسته بردگی است، این در حالی است که ایران همه ملزومات برای تولید را دارد.

 

وی کارآفرینی را مهمترین راه برای راه انداختن تولید ملی دانست و گفت: باید از طریق کارآفرینی و اشتغال نیاز محرومان از جامعه را کم کرد.

 

 

کد خبر 983276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha