شکوفایی تولید در چوکا مستلزم نگاه ویژه مسئولین منطقه است

زمانی فرد شکوفایی و تولید مستمر در چوکا را مستلزم نگاه ویژه مسئولین منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر،‌ «ایرج زمانی فرد» امروز(چهارشنبه، 23 مهر ) در مراسم بازدید معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سلولزی و فرماندار شهرستان رضوانشهر از شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) اظهار داشت: هم اکنون چوکا می تواند از جوانان بیکار منطقه که درصد بالایی از آنها دارای تحصیلات و تخصص در رشته های چوب و کشاورزی هستندT استفاده کرده و به اشتغال پایدار کمک کند اما در صورت عدم حمایت مسئولان، در آینده نه تنها این ظرفیت ایجاد نخواهد شد بلکه با مشکلاتی هم روبرو می شود.

 

مدیرعامل و نائب رییس هیئت مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رو به رشد فعلی و جهش تولید صورت گرفته در سال جاری، مرتفع شدن مشکل تامین مواد اولیه شرکت را دغدغه اصلی این مجموعه عنوان کرد.

 

به گفته وی جنگل های منطقه جزء لاینفک طرح اولیه تاسیس چوکا بوده و در راستای تامین مواد اولیه و طرح آمایش سرزمینی در بدو تاسیس این حق برای چوکا محفوظ است.

 

زمانی فرد در بخش دیگری از سخنان خود حمایت مسئولین منطقه و استانی را لازمه مرتفع شدن مشکلات تامین چوب کارخانه دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور، مجتمع چوکا می تواند با ظرفیت اشتغال زایی ۲ هزار نفر به طور مستقیم به فعالیت خود ادامه دهد اما متاسفانه به‌دلیل عدم حمایت مسئولین مبنی بر تامین مواد اولیه (چوب)، بخش صنایع چوب این مجتمع از سال 83 کاملا تعطیل شده است.

 

وی این بازدید را به فال نیک گرفت و از استاندار و مجمع نمایندگان استان گیلان تقاضا کرد، با همکاری یکدیگر و  دست در دست هم مشکلات موجود در راستای تامین چوب کارخانه را از سر راه برداریم تا بتوانیم در آینده توسعه و شکوفایی این مجتمع عظیم صنعتی را در شمال کشور شاهد باشیم.

 

عضو هیئت مدیره و معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سلولزی(تاسیکو) نیز در آئین بازدید از این مجتمع تولیدی ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد شرکت چوکا، اظهار داشت: برنامه خروج از زیان‌دهی چوکا و افزایش تولید در این واحد تولیدی با دستور مدیرعامل شستا و حمایت هلدینگ های تاپیکو و تاسیکو تدوین و با جدیت تمام درحال اجراست.

 

«مونا ابروفراخ » با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای برنامه تدوین شده حاکی از حرکت موثر شرکت در افزایش تولید و استفاده از ظرفیت های موجود است، متذکر شد: گام های موثر و اساسی برای تبدیل شدن صنعت چوب و کاغذ چوکا به یک صنعت سبز  برداشته شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به چشم انداز پیش بینی شده، استمرار تولید، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های بلا استفاده این واحد به حمایت مدیران منطقه ای جهت تامین مواداولیه (چوب) در چوکا نیاز داریم.

 

در پایان این بازدید «قاسمی» فرماندار شهرستان رضوانشهر از «قانع» رییس منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان خواست با هماهنگی مسئولان ذیربط شهرستانی و استانی امورات مربوط به تامین چوب کارخانه را ظرف مدت یک ماه آینده پیگیری و مرتفع کند.

 

لازم به ذکر است در این بازدید رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر و مسئولان دفاتر نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و از واحدهای مختلف این مجتمع عظیم صنعتی بازدید به‌عمل آمد.

کد خبر 983303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha