اجرای طرح سه شنبه های تکریم در کرمانشاه

طرح "سه شنبه‌های تکریم" با هدف تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد موفق در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در کرمانشاه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خصوصاً خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با ایام دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه های تکریم" را برای اجرا در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آغاز می نماید.

 این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 

 

طرح "سه شنبه‌های تکریم" با هدف تکریم خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد موفق در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در حال اجرا است 

 

 

حجت الاسلام افشین کلات پور مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: «سه شنبه های تکریم» سنت حسنه ای از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که هر سه شنبه از خانواده های شهدا، یادی شده و از آنان دل جویی می شود.

 

وی با اشاره به طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»  افزود: این طرح فرصت‌های ارتباط و تماس نسل جوان با خانواده شهدا را فراهم می کند و جوانان ما با با راهی که شهدا رفتند بی‌واسطه آشنا و در آن مسیر حرکت می کنند.

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه تصریح کرد: این طرح ملی به همدلی اهالی محله با محوریت مسجد نیز کمک بزرگی می کند و بین مسجد و خانواده شهدا پیوندی ایجاد می کند و این طرح با تجلیل و تکریم از خانواده معظم این شهید آغاز شد که الگویی کامل برای جوانان است.

 

حجت الاسلام کلات پور تاکید کرد: همنشینی با خانواده شهدا یک توفیق الهی است همه موفقیت ها و پیشرفت هایی که در سطح کشور داریم، مرهون خون پاک شهدا و از خودگذشتگی های خانواده های شهدا و جانبازان عزیزی است که حقی برگردن همه ما دارند.

 

در ادامه محمد نظری مدیر کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین دولت آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: طرح سه شنبه های تکریم برنامه خوبی برای معرفی شهیدان و دلجویی از خانواده این بزرگواران است.

 

وی افزود: هنرمند شهید محمدمهدی مرادی نوروزآبادی، اولین شهید دهه هشتادی بعد انقلاب است، که از دوران کودکی در کانون فرهنگی هنری مسجد امیرالمومنین علی علیه السلام دولت آباد کرمانشاه مشغول فعالیت بود، بچه ای پر جنب و جوشی بود که در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی، گروه نمایش کانون مسجدو تشکیل داد و با اجرای نمایش های زیبا و طنز خود موجب شادی و نشاط اهل مسجدو می شد.

وی با اشاره به خصوصیات این شهید جوان اظهار کرد: جوان شجاعی که از هیچ چیز و هیچکس هراسی نداشت و همه وجودش انقلاب و ولایت بود و سرانجام در دفاع از میهن اسلامی مان در مرز مهربان به فیض شهادت نائل آمد.


در ادامه طرح سه شنبه های تکریم در کانون فرهنگی هنری شهدای مرصاد مسجد حضرت علی اکبر(ع) شهر کرمانشاه محله فدک  نیز با حضور مردم وبارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این طرح از خانواده شهید محمد مراد صفایی ،فرزند محمد رحیم متولد۱۳۴۱/۱/۱ تاریخ شهادت ۱۳۶۰/۶/۲۷ محل شهادت کرمانشاه نوع شهادت درگیری بامنافقین اثابت گلوله مستقیم به درجه رفیع شهادن نائل شده بود دیدار و از آنها دلجویی شد.

در این برنامه قسمتی از وصیت  نامه شهید که به این شرح بود قرائت شد.شهید از خدا خواستم اگر شهادت نصیب این حقیر شد هیچ وقت برای من گریه نکنید برایم قران بخوانید  چون تا زمانی خدا بخواهد وصلاح بداند نزد شما هستم زیزا من وهمه انسانها نزد او امانت هستیم وهرزمانی که بخواهد به او باز می گردیم  و برای من حقیر دعا کنید.

کد خبر 983356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha