۱۳ بنگاه اقتصادی با حمایت صندوق های سرمایه گذاری در لرستان راه اندازی می شود

میرزایی گفت: مجموعا ۱۳ بنگاه اقتصادی توسط صندوق های سرمایه گذار کشوری در استان لرستان در دست اقدام است که از نظر تعداد در غرب کشور بیشترین تعداد پروژه های در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «حجت اله میرزایی» امروز (24مهر) در جلسه مشترک گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان،  اظهار داشت: رونق بنگاه های اقتصادی بستر تحقق رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد جامعه است

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مجموع در استان لرستان 13 بنگاه یا واحد خدماتی وجود دارد که هفت واحد از این تعداد فعال و 6 مورد پروژه است.

 

وی ادامه داد: سیمان دورود، داروسازی اکسیر و دارو سازی زاگرس فارمر بنگاه های اقتصادی  هستند که از قبل تاسیس شده اند و  صندوق کشوری کشت و صنعت،پگاه خرم آباد و دو هتل ایران گردی در خرم آباد و الیگودرز

 

میرزایی بیان کرد: لاستیک سازی الیگورز، شیر خشک بروجرد و دامپروری  سه هزار راسی دلفان  و فاز چهار سیمان دورود  پروژه های با اعتبار بسیار سنگین هستند.

 

وی افزود: صندوق گردشگری هم پروژه گردشگری حوضیان و تکمیل دامپروی دو هزار راسی الیگودرز را در برنامه دارد.

 

میرزایی ادامه داد: مجموعا 13 بنگاه اقتصادی توسط صندوق بازنشستگی در استان لرستان در دست اقدام است که از نظر تعداد در غرب کشور بیشترین تعداد پروژه های در دست اقدام است.

 

وی افزود: از نظر تعداد و حجم سرمایه گذاری حضور صندوق ها در استان لرستان چشمگیر است.

 

میرزایی افزود: لاستیک سازی الیگودرز با مشکل تامیین ارز مواجه است و نماینده مردم الیگودرزو جمعی از مسئولان در مجلس در حال رایزنی هستند که در صورت تخصیص ارز، شرکت سرمایه گذار کار خرید ماشین آلات و تکمیل پروژه را انجام خواهد شد.

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:حدود سه سال تکمیل این پروژه طول می کشد، به این دلیل که حجم سرمایه گذاری این پروژه سنگین است و قرار است سه بانک به صورت مشترک در راستای تامیین ارز اقدام کنند.

 

کد خبر 983441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha